Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Följande trÄd Àr delad frÄn denna trÄd. Se detta som en liten temeraturmÀtare om vad ni tycker om idén! /admin

En lÀnklista pÄ webben över alla lÀnkar till tjÀnster och produkter som nÀmns i tidningen, om jag förstÄr dig rÀtt?

Idén Àr bra och vi har fÄtt förfrÄgningar pÄ det tidigare, men tyvÀrr finns inte tiden att göra detta.

Gissar att du i ditt sökande letar efter pluggen Slower, finns pÄ www.gogma.com/diverse

Mvh

.björn.

tja... det skulle ju kunna köras av anvÀndarna pÄ forumet...

en trĂ„d dĂ€r man lĂ€gger till lĂ€nkar med beskrivning pĂ„ grejen... max 1 post per anvĂ€ndare som sedan ska uppdateras ist för att posta ny... frĂ„gan Ă€r hur disciplinerat det kommer att bli... 🙂

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat
Dags att öppna en Wiki pĂ„ Studio? 😆

DÀr kan alla vara med och bygga upp FAQ:ar, lÀnklistor och kunskapsbanker om musikskapande och musikproduktion?

bra idĂ©... testa att ha öppet ett forum kallat typ 'wiki' ( 🙂 ) en mĂ„nad eller 2 och ser hur responsen Ă€r...

Postat
bra idĂ©... testa att ha öppet ett forum kallat typ 'wiki' ( 🙂 ) en mĂ„nad eller 2 och ser hur responsen Ă€r...

Vi tar idĂ©n med oss och funderar pĂ„ tidsĂ„tgĂ„ng och bĂ€sta sĂ€ttet att genomföra den. No promises, men vi har pratat om liknande tidigare. 😆

Att anvÀnda nuvarande forum kanske kan gÄ, men det kan bli lite roddigt att hÄlla en bra struktur som det Àr upplagt idag.

Postat (redigerat)

Vi tar idĂ©n med oss och funderar pĂ„ tidsĂ„tgĂ„ng och bĂ€sta sĂ€ttet att genomföra den. No promises, men vi har pratat om liknande tidigare. 😆

Att anvÀnda nuvarande forum kanske kan gÄ, men det kan bli lite roddigt att hÄlla en bra struktur som det Àr upplagt idag.

aa.. .de e sant.. men försök att integrera det pÄ ett snyggt sÀtt isf...

EDIT: Nice Olsberg... smart o splitta den... 😆 fĂ„r nog lite mer uppmĂ€rksamhet dĂ„...

Redigerat av Carl_B
Postat

en FAQ har vi vÀll pratat om förut.

det som vore bra (för Studio och "oss") Àr att ha den pÄ Studiosidan

inte hÀr i forumet.

det börjar bli lite vÀl mÄnga upprepade frÄgor

frĂ„n nytillkomna "postare" 😉

Postat
det börjar bli lite vÀl mÄnga upprepade frÄgor

frĂ„n nytillkomna "postare" 😉

aa... fast de e vĂ€l lite av charmen med ett forum ? 😄

dĂ„ kan man plugga pĂ„ gamla topics o sen lĂ„tsas va svingrym! 😉

men FAQen borde vÀl ligga vÀl synligt pÄ första sidan...

Postat

Tycker att wiki idén lÄter underbar. Alla kan ju skriva i en wiki om jag förstod sidan korrekt, vilket Àr bra men ökar risken för att det blir lite ostrukturerat efter ett tag.

Men man skulle ju kunna tÀnka sig att ha 5 till 10 "moderatorer" som försöker strukturera upp saker nÀr det blir rörigt?

Postat
Tycker att wiki idén lÄter underbar. Alla kan ju skriva i en wiki om jag förstod sidan korrekt, vilket Àr bra men ökar risken för att det blir lite ostrukturerat efter ett tag.

Men man skulle ju kunna tÀnka sig att ha 5 till 10 "moderatorer" som försöker strukturera upp saker nÀr det blir rörigt?

hmm de har du rĂ€tt i... mĂ€nniskor Ă€r för lata... det mĂ€rker man inte minst pĂ„ alla Ă„terkommande trĂ„dar... ingen orkar söka innan de postar... finns nog en risk att det kommer bli kaos... 😉

Postat

hmm de har du rĂ€tt i... mĂ€nniskor Ă€r för lata... det mĂ€rker man inte minst pĂ„ alla Ă„terkommande trĂ„dar... ingen orkar söka innan de postar... finns nog en risk att det kommer bli kaos... 😉

Jag tror inte det behöver bli kaos, kolla pÄ susning.nu det verkar funka bra...

Postat
Jag tror inte det behöver bli kaos, kolla pÄ susning.nu det verkar funka bra...

funkade

de har stÀngt sÄ att man inte kan lÀgga till nytt nu för vanliga personer.. har ja för mej...

Postat (redigerat)

Visst Àr det e strÄlande idé..

Men.. i nulÀget Àr forumet pÄ tok för litet och har alldeles för liten anvÀndning (fÄ inlÀgg) för att en wiki skulle kunna fyllas till relevant nivÄ.

I framtiden kan det nog bli riktigt aktuellt dock.. tror jag.

Redigerat av peppemannen
  • 5 mĂ„nader senare...
Postat

Susning var lite för stor för sitt eget bĂ€sta. En alldeles egen StudioWiki tror jag skulle kunna bli kanon. Det Ă€r vĂ€l vĂ€rt ett försök iallafall? Vad har vi att förlora? ( Förutom vĂ„r heder 😄 )

Postat

Jag tycker att grundidén Àr bra. Visserligen Àr det kanske bara en tre fyra frÄgor nu som Äterkommer med osannolik frekvens, i framtiden kommer sÀkert nya grejor att bli allmÀngods och i behov av nötande och blötande. Vissa trÄdar kan ju vara kul att ta upp flera gÄnger för att saker och ting hÀnder, men att dÄ ha en kunskapsbank som Newbies och vi övriga kan ösa ur vore ett steg i rÀtt riktning.

Postat

Recording-forumet pÄ Harmony-central har en "sticky" trÄd dÀr nÄn gjort en lista pÄ de prylar som blivit mest rekommenderade. Listan tar upp en massa olika kategorier av grejer i tvÄ olika prisklasser...

RÀtt sÄ smart tycker jag.

Postat

HÄller med. En stÄdan nitad trÄd inom en kategori skulle kunna uppdateras av mig och moderatorerna, basterat pÄ inlÀgg i resten av trÄden, samt övriga trÄdar inom kategorin.

Det blir tydligt, och har en bÀttre integrering Àn vad en Wiki nÄgonsin kan bli med forumet.

denton (oregistrerad)
Postat

UrsÀkta kanske en idiot frÄga men vad Àr wiki??

Postat

Det finns inga dumma frĂ„gor...Bara idioter som stĂ€ller dem 😄 NĂ€, det Ă€r bara bra att du inte vet vad en wiki Ă€r. Det betyder att du inte hĂ€nger pĂ„ internet lika ohĂ€lsosamt mycket som oss andra 🙂

En wiki Àr en sida pÄ internet som Àr som en stor uppslagsbok. Alla anvÀndare fÄr sjÀlva fritt redigera, lÀgga till och hÀrja bland all text vilket bÄde har sina för- och nackdelar. GÄ in pÄ susning.nu för att fÄ dig en uppfattning om hur det kan se ut.

Postat

The mother of all Wikis Àr ju annars Wikipedia, fast de flesta visste vÀl redan det...

Jag tycker det lÄter som en bra idé. Jag Àr tillrÀckligt nördig för att grÀva ned mig i mindre allmÀnnyttiga Àmnen och skulle exempelvis vilja skriva en hel hög med artiklar pÄ de olika komponenterna i syntar ur ett praktiskt perspektiv (och en helvetes massa improviserad matte).

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

(Jag bumpar den hÀr trÄden.)

Det skulle vara mycket intressant med en Wiki pÄ svenska om musikteknik.

NÄgon som har utrymme pÄ en server? Det finns vÀl fÀrdiga mallar (programvara) man kan anvÀnda?

Postat

Jag tycker vi ska öppna en Wiki. Det Àr lÀttare för dÄ kan alla bidra med information. Om man har poster som Àr nitade sÄ kan vÀlj bara moderatorerna uppdatera dem, och dÄ missar man mycket kunskap.

Postat
(Jag bumpar den hÀr trÄden.)

Det skulle vara mycket intressant med en Wiki pÄ svenska om musikteknik.

NÄgon som har utrymme pÄ en server? Det finns vÀl fÀrdiga mallar (programvara) man kan anvÀnda?

beror pÄ hur mycket utrymme som skulle behövas......

Postat (redigerat)

Finns det ingen trevlig fan som har 1-2-3 Webbmotell? DÀr har man ju obegrÀnsat filutrymme.

Redigerat av Pluffo
Postat

Jag gillar den hÀr idén jÀttemycket! Men, borde inte IDG/Studio kunna stÄ för utrymmet om vi (anvÀndarna/medlemmarna) stÄr för administrationen av wikin?

Postat
Jag gillar den hÀr idén jÀttemycket! Men, borde inte IDG/Studio kunna stÄ för utrymmet om vi (anvÀndarna/medlemmarna) stÄr för administrationen av wikin?

ja det vorre ju det bÀsta.. mÄste ju gÄ att ordna!

Postat

Jag försökte installera TikiWiki pÄ mitt hotell för att experimintera lite, och fick det nÀstan att fungera ett tag.

Men jag dribblade bort mig med all php och skrivrÀttigheter, sÄ jag lÀgger ner projektet tills vidare.

Postat
Jag försökte installera TikiWiki [...] Men jag dribblade bort mig med all php och skrivrÀttigheter, sÄ jag lÀgger ner projektet tills vidare.

Tappert försök! Kan tĂ€nka mig att det Ă€r lite knepigt att fĂ„ till det. Men det Ă€r ju dĂ€r IDG/Studio skulle kunna komma in och hjĂ€lpa. 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.