Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

När jag spelar in pianoljud (från motif 6) i cubase sx 3 får jag ett tyst men ack så störande knaster lite då och då. Kan iof få bort det hörbara med Waves X-crack men det känns onödigt att satsa processor på det. Har även försökt med att höja latencyn till uppåt 10-15 ms men utan resultat. Att datorn orkar det vet jag.

Redigerat av Dream Exp.
Annons
Postat

Vet inte om vi har samma problem, men när jag kör via digital out från min Waldorf Q så får jag hela tiden med ett klickande ljud. Kör du digitalt?

Postat
Har även försökt med att höja latencyn till uppåt 10-15 ms men utan resultat. Att datorn orkar det vet jag.

Jag skulle prova att höja latencyn till 200 ms bara för att testa att det verkligen inte är latencyn det hänger på. Jag skulle också starta ett helt tomt projekt och prova att spela in.

Postat

Har samma problem fast när jag spelar in audio! SKITDRYGT. Någon sa att problemet hette Glitshes. Tror det handlar om att Moderkortet är för segt.

Jag fick problem när jag gick över till Satadiskar 🙁

Postat
Har samma problem fast när jag spelar in audio! SKITDRYGT. Någon sa att problemet hette Glitshes. Tror det handlar om att Moderkortet är för segt.

Jag fick problem när jag gick över till Satadiskar 🙁

Skumt. Jag har aldrig stött på några problem efter byte till andra diskar - och jag har kört med enbart S-ATA i nästan 2 år vid det här laget, tror jag...

Det låter som om chipsetet kanske inte är helt ok till musiktillämpningar - eller att det kanske finns någon IRQ-konflikt... 🙁

Vad är det för moderkort?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.