Jump to content
Annons

Recensera låten!


TheEmanuel

Recommended Posts

LÅTNAMN: Awake

ARTIST/GRUPP: GreenOrange

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3,55

KOMPOSITÖR: GreenOrange

PRODUCENT: GreenOrange

EV. MEDVERKANDE: Stefan Móren

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,39 mb

STATUS: Färdig Produktion

Vår 1:a egna inspelning, har annars hyrt in oss i studio med tekniker.

Recensera gärna produktionen!

Text och musik: Emanuel Englin & GreenOrange

Awake.mp3

Redigerat av TheEmanuel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En hobbynisse recenserar:

Japp, detta låter bra, speciellt sången. Har lyssnat igenom den några gånger för att kunna ha något att invända på, men hittar bara ett par småpetitesser, som att jag tycker att hihat-spelet känns lite kaiko, tycker den är öppen på fel ställen. men som sagt, en skitsak som kanske bara jag reagerar på. Kanske är gitarrerna något ostämda och kanske är det lite otajt någonstans, men det låter bättre än det mesta här. Ljudbilden är grym, och det är speciellt imponerande om det är ert första egenproducerade material. Mkt bra jobbat!

Låten är dock inget som tilltalar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter ju bra det här. 😳 Ibland får jag en känsla av att gitarrerna till vänster dominerar över de till höger och att ljudbilden därför blir något skev.

Associerar en del till the Rasmus.

Lägg gärna in lite mer info om demon, bandet och er skiva.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter ju bra det här. 😳 Ibland får jag en känsla av att gitarrerna till vänster dominerar över de till höger och att ljudbilden därför blir något skev.

Associerar en del till the Rasmus.

Lägg gärna in lite mer info om demon, bandet och er skiva.

😕

Tack för alla snabba resentioner! Ser att många reagerar på panoreringen av gitarrena, dom e dubbade och då vi spelade in 9 låtar under 6 dagar så han vi inte få det tajtare.

Lite mer info om oss:

Startade för drygt 2,5 år sedan. och då kunde vi knappt spela i bandet, har tidigare bara spelat på hobby/fest nivå. men ett ständigt knåpande i repan börjar ge resultat.

Vi bestämde oss för att göra allt själv med inspelning/mixning så vi hyrde en studio 6 dagar i vansbro i dalaskogarna och spelade in 9 spår.

Inspelningen gjordes på en alesis 24 kanals hårdisk "bandare"

Vi har fått kontakt med skivbolag som blivit intresserade av tidigare demos, och nu när skivan äntligen är klar ska vi skicka den till dom, får vi napp så är det bra, annars ger vi ut på egen label.

Om nu någon vill veta mer om oss så kan ni besöka www.greenorange.se

Fortsätt recensera!

Link to comment
Dela på andra sajter

E hittar bara ett par småpetitesser, som att jag tycker att hihat-spelet känns lite kaiko, tycker den är öppen på fel ställen.

håller med om hi-haten!! annars, skitbra låt!!

Tjabba,

tänkte göra ett litet inlägg ang hihaten eftersom det är jag som spelar trummor i bandet. Dom här otighta hihat-öppningarna som ni nämner ska faktiskt inte vara där egentligen. Dom hamnade där av misstag när vi kopierade och klistrade vissa virvelslag för en jämnare volymnivå på dessa. Pga en miss av oss så kom den här hihat-öppningen med i virvel-klippet och ja, ni förstår nog resten. Tyvärr så märkte vi inte av detta förens det var försent. Är man lite ovan så är det svårt att redigera saker (klipp osv) i ett sånt här hdd-inspleningssystem, gemfört med en dator och t ex Cubase.

Men men, det hade ju kunnat blivit värre :rolleyes:

Ha dé gott!

MVH Richard

www.greenorange.se

Redigerat av Randerson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter riktigt bra 😄

Men mixen käns sned till höger, pga av gitarren. Det kanske bara är nivåerna som spökar, och då är det ju lätt att fixa. Hihaten är ju som den är. Men herr Trummis har ju redan förklarat varför, så jag har förståelse hehe =)

Inte riktigt min musiksmak. Men det låter bra iaf 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra det här. Orkar inte ta upp det där om ljudbilden, ops, nu gjorde jag det ändå, men iaf.. 😕 Tycker dock inte outrot, de sista 23 sekunderna tillför så mkt eg. skulle vara roligare med ett mera drivande stuk på det hela. Alltså, efter sista refrängen. Men annars tummen upp. skön låt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter riktigt bra 😳

Men mixen käns sned till höger, pga av gitarren.

Jag håller med om det, just i introt känns det som att gitarren försöker ta sig ut ur lurarna genom det lilla utrymme jag har mellan luren och där mitt käkben går inåt en liten sväng.

Även stämmorna på refrängen ligger nog lite väl åt höger för min smak.

Annars låter det bra. rätt trevligt rum man hamnar i:)

(förkortade citatet litegrann)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pop. Men vad är det som gör ert band till att lägga på minnet ? Är det stilen, image, skandaler mm mm ? Helt ok om ni levererar samma sak live som i en studio/replokal. Det är helheten som räknas när något som sticker ut. Vet för lite för att bilda mig en uppfattning än bara en låt. Om ni har stajl så är det promotion som gäller för att nå ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bra pop. Men vad är det som gör ert band till att lägga på minnet ? Är det stilen, image, skandaler mm mm ? Helt ok om ni levererar samma sak live som i en studio/replokal. Det är helheten som räknas när något som sticker ut. Vet för lite för att bilda mig en uppfattning än bara en låt. Om ni har stajl så är det promotion som gäller för att nå ut.

Vill först tacka för alla recensioner, är viktigt att få tips och ideér från olika håll för att få sig en uppfattning om vad folk tycker om musiken.

Och som svar till spaceman:

Min åsikt är att musik är som bäst live, och det försöker vi oxå visa.

Låter det bra på skivan så ska det låta bättre live. det ska ge en känsla som man inte får av att sitta hemma i soffan eller vid datorn och lyssna.

Och så vill vi även sticka ut, som ett äkta live band med image, och inte ett tråkigt playback dansande boyband.

Redigerat av TheEmanuel
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter lika bra som vilken mindre studio-produktion som helst. Volymerna på instrumenten är givetvis en smaksak (kompgitarren som spelar fjärdedelar sticker lite i öronen), men allt hörs klart och tydligt, och framför allt sången låter krispig och "radiovänlig". Tycker gott ni kan spara lite stålar och spela in själva framöver. Men för Guds skull, säg att ni inte har The Rasmus som konstnärlig förebild...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...