engineer Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Hej! Har någon här erfarenhet hur man triggar MIDI-signaler baserat på akustiska ljud i Logic Express? T ex om jag skulle vilja dubbla en baskagge eller bara byta ut den? Tips och Tricks?
Florian le Sage Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 hakar på frågan men syftar på Cubse SX 2...
hefu Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 (redigerat) I logic har du en funktion som heter audio to score. Om du dubbeklickar på en part så du får upp ljudfilen, så ligger funktionen under factory. Du får testa med lite olika värden, men det funkar bra överlag. Dock funkar det här i Logic Pro, jag har inte hundra koll på Express... Redigerat 20 februari 2006 av hefu
engineer Postat 20 februari 2006 Trådstartare Postat 20 februari 2006 I logic har du en funktion som heter audio to score.Om du dubbeklickar på en part så du får upp ljudfilen, så ligger funktionen under factory. Dock funkar det här i Logic Pro, jag har inte hundra koll på Express... Finns inte där i Logic Express ialla fall. Kan ju vara så att funktionen inte finns i Express. I menyn du nämner har jag bara: Time & Pitch Machine, Audio Energizer och Sample Rate Convert. Kollade lite i de andra menyerna i samma fönster men hittade inget som verkade motsvara. Känner någon till andra trick eller andra (billiga) program som klarar detta? Så man kan exportera bara det ljud man vill MIDIfiera för att sedan importera tillbaka filen.....
hegobald Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Den här borde ju funka utmärkt också http://apulsoft.ch/aptrigga/index.php
engineer Postat 20 februari 2006 Trådstartare Postat 20 februari 2006 Tackar Hegobald...sökte runt på Google med frasen Audio to midi, men då hittade man inget att hänga i granen.....
milton Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Har pillat ihop ett litet program i Max/msp som gör om mina vackra beatboxrytmer till midi... men tror inte det skulle funka i ditt fall. Som sagt, testa ApTrigger.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.