Jump to content
Annons

ominstallation av xp?


Oakmeal

Recommended Posts

Jag måste installera om xp. Problemet är att jag har tappat bort skivan med os. Går det att låna en polares skiva och installera med det eller måste jag köpa en ny, surt i så fall......

// OakMeal

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror på om de är ungefär lika gamla. De ändras lite med tiden, så om skivan inte stämmer överens med produktinformationen i licensnumret, kommer installationen troligen inte att fungera.

Eftersom du har ett licensnummer, så borde du nog kunna få en ny skiva från Microsoft annars, tycker jag... Maila eller ring till svenska Microsoft och fråga, helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog köpa en ny, tyvärr.

Om du lånar en skiva så blir det problem med aktiveringen har jag för mig, då den som köpt den skivan redan aktiverat det exemplaret av xp.

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog köpa en ny, tyvärr.

Om du lånar en skiva så blir det problem med aktiveringen har jag för mig, då den som köpt den skivan redan aktiverat det exemplaret av xp.

Det var det jag misstänkte 😉 . Ja ja, jag får väl ta kontakt med MS då och hoppas att dom kan fixa det.

Tack så mycket!

// OakMeal

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...