_johnny_ Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) Hej! jag planerar att bygga en studio av containrar. Till en början tvĂ„ stycken, sen kan ja ju bygga till sĂ„ mĂ„nga jag vill, om jag behöver mer utrymme. SjĂ€lvklart mĂ„ste dom ju isoleras ordentligt, bĂ„de för vĂ€rme men men frĂ€mst för akustiken. MĂ„tten Ă€r 12x2,5x2,5 meter. KĂnner man för havsutikt en dag, för att fĂ„ igĂ„ng kreationen Ă€r det ju bara att lasta upp pĂ„ lastbil och dra đ Vad tror ni om min plan? Redigerat 11 februari 2006 av _johnny_
browno Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 LÄter som en skitball idé! Om du bestÀmmer dig för att göra verklighet av dina idéer fÄr du inte glömma att posta bilder frÄn arbetets gÄng! Lycka till.
mornel Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) HÀr har du en affÀrsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sÀlj fÀrdiga till mÀnniskor med mycket pengar och ett intresse av att skapa vÀlljudande musik! Redigerat 11 februari 2006 av mornel
_johnny_ Postat 11 februari 2006 TrÄdstartare Postat 11 februari 2006 mm... har funderat pÄ det. Min kompis som ja ska göra det med jobbar som svetsare pÄ posten i oslo och fÄr köpa billiga deffekta containrar (eller va d nu heter) av dom, som han kan svetsta iÄrdning. Och en tredje kompis Àr snickare och fÄr köpa grejjer billigt genom firman SÄ de största utgiften slipper vi ju....skönt...
Kempetorsk85 Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 đ Hmm tĂ€nkte bara sĂ„ att det inte blir konstigt ljud liksom ...ok gurer knske gĂ„r bra men trummor liksom behöver högt i tak och pĂ„ bredden ocksĂ„. aja lycka till đ
Umemagnus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 HÀr har du en affÀrsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sÀlj fÀrdiga till mÀnniskor med mycket pengar och ett intresse av att skapa vÀlljudande musik! Ä nu fÄr ju friggebodar var upp mot 16-18 m2 utan bygglov.. nya regler...
_johnny_ Postat 11 februari 2006 TrÄdstartare Postat 11 februari 2006 min plan Àr att ta bort halva vÀggen pÄ bÄda och stÀlla dom emot varandra.... och sen sÀtta upp vÀggar, dÄ fÄr ja tvÄ smÄ och ett stort rum...det borde vÀll fungera?
onid Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Fan va cool idĂ©!! đ Jag kommer att bli utslĂ€ngd ur mina nuvarande lokaler om nĂ„n mĂ„nad eller sĂ„, sĂ„ jag kanske skulle prova en liknande grej! Tack! đ
Lee Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idéer frÄn gamle John L Sayer. Han har byggt en rÀtt schysst sak i en container. Kolla lÀnken: John L's Container Project Lev vÀl
osiris Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idĂ©er frĂ„n gamle John L Sayer. Han har byggt en rĂ€tt schysst sak i en container. Kolla lĂ€nken: John L's Container Project Lev vĂ€l Fett jevla cool! đ
BaldByChoice Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Wow, frÀckt! Smart att anvÀnda en fryscontainer med tanke pÄ ventilationen.
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idĂ©er frĂ„n gamle John L Sayer. Han har byggt en rĂ€tt schysst sak i en container. Kolla lĂ€nken: John L's Container Project Lev vĂ€l Fett jevla cool! đ Inte ofta jag sĂ€ger det men idag: WORD!
osiris Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idĂ©er frĂ„n gamle John L Sayer. Han har byggt en rĂ€tt schysst sak i en container. Kolla lĂ€nken: John L's Container Project Lev vĂ€l Fett jevla cool! đ Inte ofta jag sĂ€ger det men idag: WORD! đ
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idĂ©er frĂ„n gamle John L Sayer. Han har byggt en rĂ€tt schysst sak i en container. Kolla lĂ€nken: John L's Container Project Lev vĂ€l Fett jevla cool! đ Inte ofta jag sĂ€ger det men idag: WORD! đ± đđ
allansson Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Du kanske kunde sno lite idĂ©er frĂ„n gamle John L Sayer. Han har byggt en rĂ€tt schysst sak i en container. Kolla lĂ€nken: John L's Container Project Lev vĂ€l Gotta get me one of those!!! đ±đđ Hoppas din blir minst lika bra bara! đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Ser ju lovande ut. Vad ska du anvÀnda din studio til?
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) *lyfter ett varningsfinger för riskerna* Om nĂ„n oĂ€rlig person fĂ„r reda pĂ„ att du har gott om dyrbar studioutrustning i den... Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio pĂ„ bilen och Ă„ker ivĂ€g. Och den blĂ„a containern Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt att identifiera pĂ„ vĂ€garna... eller pĂ„ fĂ€rjan till nĂ„n plats lĂ„ngt bort. đđł Redigerat 12 februari 2006 av Linus
_johnny_ Postat 12 februari 2006 TrÄdstartare Postat 12 februari 2006 (redigerat) Ser ju lovande ut. Vad ska du anvÀnda din studio til? Jag Àr bara 18...sÄ jag kan nog inte pÄstÄ att jag Àr nÄgor proffs pÄ inspelning =) Men jag har ett vÀldigt intresse, och har spelat in ett par skivor pÄ andra studios sÄ jag har iaf lite koll... SÄ först och frÀmst ska ja lÀra mig. Sen ska vi ha den för att det Àr kul att spela in. Det finns bara en studio i byn dÀr jag bor, och dom kostar aldeles för mycket. SÄ om ett par Är, hade vi tÀnkt att kunna ta lite betalt av band, sÄ kanske vi fÄr tillbaka vad det kostat, nÄgon dag... Redigerat 12 februari 2006 av _johnny_
_johnny_ Postat 12 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 februari 2006 *lyfter ett varningsfinger för riskerna* Om nĂ„n oĂ€rlig person fĂ„r reda pĂ„ att du har gott om dyrbar studioutrustning i den... Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio pĂ„ bilen och Ă„ker ivĂ€g. Och den blĂ„a containern Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt att identifiera pĂ„ vĂ€garna... eller pĂ„ fĂ€rjan till nĂ„n plats lĂ„ngt bort. đđł Jo det Ă€r ju förstĂ„ss. Men jag hade tĂ€nkt, att stĂ€lla dom brevid pappas, som har en som sadelkammare. Och sedan klĂ€ dom med brĂ€der och riktigt tak. Sen fĂ„r jag vĂ€ll skriva en liten varnings triangel pĂ„ dörren om hur hĂ„rt mitt baseballtrĂ€ Ă€r...
DrHans Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Ä nu fÄr ju friggebodar var upp mot 16-18 m2 utan bygglov.. nya regler... Vad fan! NÀr Àndrades det?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.