Jump to content
Annons

Studio av container...


_johnny_

Recommended Posts

Hej! jag planerar att bygga en studio av containrar. Till en början två stycken, sen kan ja ju bygga till så många jag vill, om jag behöver mer utrymme.

Självklart måste dom ju isoleras ordentligt, både för värme men men främst för akustiken. Måtten är 12x2,5x2,5 meter.

KÄnner man för havsutikt en dag, för att få igång kreationen är det ju bara att lasta upp på lastbil och dra 🙂

Vad tror ni om min plan?

container.gif

Redigerat av _johnny_
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här har du en affärsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sälj färdiga till människor med mycket pengar och ett intresse av att skapa välljudande musik!

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

mm... har funderat på det. Min kompis som ja ska göra det med jobbar som svetsare på posten i oslo och får köpa billiga deffekta containrar (eller va d nu heter) av dom, som han kan svetsta iårdning. Och en tredje kompis är snickare och får köpa grejjer billigt genom firman

Så de största utgiften slipper vi ju....skönt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du en affärsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sälj färdiga till människor med mycket pengar och ett intresse av att skapa välljudande musik!

å nu får ju friggebodar var upp mot 16-18 m2 utan bygglov.. nya regler...

Link to comment
Dela på andra sajter

*lyfter ett varningsfinger för riskerna*

Om nån oärlig person får reda på att du har gott om dyrbar studioutrustning i den...

Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio på bilen och åker iväg.

Och den blåa containern är inte så lätt att identifiera på vägarna... eller på färjan till nån plats långt bort.

😕😳

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju lovande ut.

Vad ska du använda din studio til?

Jag är bara 18...så jag kan nog inte påstå att jag är någor proffs på inspelning =)

Men jag har ett väldigt intresse, och har spelat in ett par skivor på andra studios så jag har iaf lite koll... Så först och främst ska ja lära mig. Sen ska vi ha den för att det är kul att spela in. Det finns bara en studio i byn där jag bor, och dom kostar aldeles för mycket. Så om ett par år, hade vi tänkt att kunna ta lite betalt av band, så kanske vi får tillbaka vad det kostat, någon dag...

Redigerat av _johnny_
Link to comment
Dela på andra sajter

*lyfter ett varningsfinger för riskerna*

Om nån oärlig person får reda på att du har gott om dyrbar studioutrustning i den...

Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio på bilen och åker iväg.

Och den blåa containern är inte så lätt att identifiera på vägarna... eller på färjan till nån plats långt bort.

😕😳

Jo det är ju förståss. Men jag hade tänkt, att ställa dom brevid pappas, som har en som sadelkammare. Och sedan klä dom med bräder och riktigt tak.

Sen får jag väll skriva en liten varnings triangel på dörren om hur hårt mitt baseballträ är...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...