artoscope (oregistrerad) Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Hej! Jag har precis skaffat FL Studio 5, har använt mig utav 4:an förut då detta problem inte uppstod. När jag lagt ihop trummorna så börjar de plötsligt freaka ur och timestretchas automatiskt. När jag sedan testade att ändra tempo så frågade programmet mig och jag vill stretcha kanalen. Hur löser man det så att det flyter på lika bra som i 4:an? Jag har lagt upp en länk så ni kan lyssna och kanske förstå lite bättre vad mitt problem är: Your browser does not support the HTML5 audio tag Väldigt tacksam för snabbt svar då jag måste få det fixat under helgen! Daniel
Cloudsurfer Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Hmm, när du ändrar tempot, så frågar FL dig om du vill timestretcha på alla kanaler? Testa att trycka OK där och se vad som händer, ska forska lite mer på detta.
artoscope (oregistrerad) Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Tack för tipset, men det har jag självklart testat. Både med "yes" och "no", och det blir ändå samma utfall!
Nexustwins Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Har haft samma problem både i Fl-studio 4,5,& Men i v6 hittade jag en lösning välj att skicka samplet till en sampler channel istället så blir det inte så. Du kan ochså testa att konvertera om samplet till en annan storlek. (Händer bara på vissa upplösningar)
artoscope (oregistrerad) Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 OK, tack så mycket för tipsen. Nu uppgraderade jag till FL Studio 6 och där uppstår inte problemet... än. Annars hörs vi! Tack igen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.