Jump to content
Annons

Neko - Stark, forumsläpp


Neko

Recommended Posts

* Namn: Stark

* Artist: Neko

* Genre: Klubbigt

* Skriven av: Neko

* Sång av: Debree

* Remixar av: Neko, Ricardo José (Pazo), Sonnert och Mornel

* Inspelat och slitet med: 2006

* Format: mp3 192 kbps

* Storlek: beror på

* Status: Färdig demo

stark.jpg

01 Stark (Orignal)

02 Power (neko_remix)

03 Stark (Ricardo José remix)

04 Body for your body (Sonnert remix)

05 Stark (Mornel remix)

06 Stark (Instrumental)

Släpper en låt på forumet som färdig demo med lite remixar av andra forummedlemmar. Vi anser att det är ett färdigt släpp och låtarna kommer troligen inte arbetas vidare med, men kom väldigt gärna med kommentarer kring de enskilda låtarna om ni känner för det, vi kan alltid ta med oss någonting till nästa gång.

Släppet är inriktat på klubbig musik. Hoppas det faller er i smaken! (Kan även lägga upp i lägre bitrate för de som är nyfikna men som inte har bredband)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kul grej...alla har satt sitt sound och sin prägel på låten och det gör ju låten extra rolig att lyssna till..

Sonnerts mix var det variation på..spännande!

Pazo har jobbat en hel del med rytmerna..gött!

Mornel javisst en mjukare variant men.. fint!..

Och Neko naturligtvis....tyngd och tryck!...bra låt! 🤪

Bra jobbat grabbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att ni inte ska jobba vidare med det... Schysst material som, enligt mig iaf, hade mått bra av att byta röst. Den låter inte så jävla najs nu... Jag tror jag förstår hur ni tänker med den, men tycker inte att de känns rätt.

Annars jäkligt fet(a) låt(ar)

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Det här var banne mig det grymmaste här på länge!

Är fortfarande helt golvad efter första genomlyssningen.

Bra jobbat alla!!!

Personligen har jag två favoriter: Nekos original och Sonnerts mix

Är Du kanske vår nye kung på tronen, Neko ?!

(Jag menar det var ju ett tag sen Dumb Dan släppte nått här 🙂 Det här hade ju för den delen platsat på nån av hans labels, in my opinion)

Kort och gott; Bravo!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo Tackar tackar, det värmer! Sonnert är en hård pojke.

mornel Lite skoj att materialet är så blandat ändå tycker jag! 🙂

Valdez Tycker också att variationen är god, har varit mycket underhållande att sätta ihop detta!

ierker Jo, jag antar att du hajjar att rösten är sådär med flit. Skoj grej, men för den som inte gillar sången så finns ju i alla fall en instrumental av orginallåten. Vi får se om det blir mer "seriöst" nästa gång. 😉

starboy Tackar hjärtligast för detta! Värmer enormt. Troligen en av de första seriösta låtarna jag postar här på väldigt länge. Hoppas alla medverkande suger åt sig av det götta här. Kul att höra att du tycker det skulle passa på bevlar, tar jag som ett mycket gott betyg!

Och tack till alla er andra som lyssnat och skrivit!

Link to comment
Dela på andra sajter

kul att ni gillade den.

det va kul att göra den. 😏

jag är väldigt sugen på att komma hem från jobbet och lyssna på dom andra versionerna ikväll.

*återkommer*

edit: tack till min kompis Håkan för den hårda bröt-patchen

och tack till min andra kompis Torbjörn för hans hårda "shouts" till slut-refrängen.

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nästan ont i huvudet av sån här musik 😛, och * 6 gör det ju inte bättre heller. 😆

Inte min genre med andra ord men jag tycker att mornel´s version var bäst. Den hade skönast harmonier och bäst variation. 🙂

Bra jobbat samtliga

Tror jag behöver gå och sova en stund efter denna mörbultning. 😳😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte ont i huvudet av sådan här musik som Djonas uppenbarligen får, men jag tycker ändå som honom. Mornels version var bäst och antagligen den enda jag kommer att ge några fler lyssningar. Det är inte så att de andra är dåliga. De är genomtänkta. Det hörs. Problemet är att de är alldeles för monotona, minimalistiska och rythmbaserade. Jag gillar mer melodiösa inslag och då är földaktligen det bara Mornels bidrag som egentligen faller mig i smaken.

Men ni ska ha cred allihop för att ni faktiskt sätter er ner och fixar ihop någonting sådant här. Jag ser vekrligen det här som en frisk fläkt i kontast till alla sporadiska halvfärdiga demopostningar. Mer sådant här. Härligt jobbat grabbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Neko: Hörde minimalt med skillnader från originalet. Låter bra, men jag får lite huvudvärk. :rolleyes:

Pazo: Häftiga rytmer. 😆 Men väldigt enformigt. 😠 Häftigt. 😲

Sonnert: Den här var ruff. Favoriten hittills. 😆

mornel: Det här var ett jävla shysst sound. Snygg produktion som fan! 😆

Ja, alla var bra, men mornel var favvisen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar samtidigt som jag viker tvätten.

återkommer...

så.

Nekos remix har en grymt tung och simpel lead-slinga. tuff

Pazo. väldigt fint djupbas-brum. tyngsta partiet är nog skiftet 2:15.

Sonnert. kasst, det där grejjen med det snabba delayet på rösten... ta bort det 😉

Mornel. fina harmoniel precis som alla andra har skrivit. jag hade nog viljat ha lite mer knäck i kaggen men det är ju petitesser.

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Neko.. vet ju vad du sysslar med vid sidan om forumet..kul att det rör sig framåt.

Ok..dags att sätta på sig tycka-till-mössan då.. ingen egentlig vinnare i någon av mixarna Största felet är röstsamplingen som inte alls passar stilen / stuket.. en stelopererad och ilsket distad nedpitchad robotröst hade varit klockrent ( i mina tyskspetsade öron alltså .)

men Sonnerts intro+ bas sitter helgjuten, helt rätt sound - efter introt tappade jag däremot koncentrationen när låten drog åt ett helt annat håll än jag trodde ( och mina fötter ville 😆 )

Neko: i din första mix låter kicken lite ofärdigmixad, alternativt inte tillräckligt komprimerad, gillar däremot det monotona i mixen och det stör mig inte det minsta att det inte händer så mycket.

Pazo's mix: låter fruktansvärt trasig.. gillar trasighet till en viss gräns, här spillde det över lite för mycket och öronen fastnade på och nästan retade sig på mängden trasighet 😛 ..men i rätt öron är det ju sånt som sätter sig.. så plus för att låten har den effekten på (mig som) lyssnaren

Mornel: det här passade mig perfekt, gillar melodier framför monotoni om jag ställs inför ett ultimatum..oavsett genre. mixen har däremot lite för mycket lågbas och att kicken saknar ett par hekto påträngande hårdhet ...ehmmm...knäck? lite försiktig dist hade nog inte skadat alls på helheten.. men..som sagt petitesser överlag på alla bidragen.

Bra jobb yo biatchos

Link to comment
Dela på andra sajter

..men i rätt öron är det ju sånt som sätter sig.. så plus för att låten har den effekten på (mig som) lyssnaren

Så sant så 😛

Jag gick faktiskt väldigt långt bort från "mainstream" gränsen här.

Gjorde detjag kände för. och i detta fallet var det Ren Monoton Techno. Jag själv är riktigt stolt över den. Bland det bästa jag nånsin gjort 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

djonas Ont i huvvet? Det är inte med huvudet du ska dansa, det är fötterna 😆.

Pluffo Tackar, det känns skönt att fler har samma åsikter om mer kompletta släpp. Skoj att du och djonas tog er tid trots att det inte är er genre!

Danabacken Lik orginalet? Lyssna mer. 😄

Sonnert Ja usch vad dålig din remix är. 😄 Tycker den är otroligt tung och go.

Lundin Rösten är kanske inte ett speciellt seriöst inslag, men samtidigt gillar jag det. Sedan finns ju i alla fall en instrumental version om man är lagd åt det hållet.

Joel B Tackar ändå. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad roligt att ni gillar min remix! Tack som fan, det värmer VERKLIGEN. Har haft världens sämsta kväll, men nu blev allt lite ljusare. Ni är bäst! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyst, men skittråkigt! Jag älskar att stå där på dansgolvet och ryckas med av en bra pumpande låt, men detta var tråkigt!

Har iofs bara lyssant på "orginalet". Återkommer lite senare.... Skall ut på golvet en stund och hoppa :-) Det blir dock inte till denna låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nästan ont i huvudet av sån här musik 😛, och * 6 gör det ju inte bättre heller. 😆

Inte min genre med andra ord men jag tycker att mornel´s version var bäst. Den hade skönast harmonier och bäst variation. 🙂

Bra jobbat samtliga

Tror jag behöver gå och sova en stund efter denna mörbultning. 😆😄

Mvh / djonas

Haha jag satt och lyssnade på Morbid angel innan jag lyssnade på de olika mixarna, snacka om konstig vändning!!

I originalet sticker kaggen ut jävligt mycket men det är kanske meningen? Annars finns det inget att säga om det olika mixarna, det är gött men inte heller min kopp te...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonnert är klart mycket bättre, men fortfarande så är det allt för händelsefattigt. Men det är jäkligt sköna sounds

Händelsefattigt... 😱

Jag trodde det var en viktig ingrediens i elektronisk dansmusik 🙂

Neko & Remix-pojkarna:

Bra jobbat! I like it 🙂

Oki jag skall försöka att formulera mig lite bättre. Men först och främst,, monotoni är en krydda i musik, så tycker jag...

Dock var detta av den tråkigare sorten, det är ju min uppfattning. Inte samma sak som att det skulle vara sanning, eller hur?! (jag är ju bara en "potentiell kund")

Finns det musikalitet i club-musik? Det kanske är det som saknas.. Det finns massa låtar som låter ungefär som Stark, men de har något som saknas här.

Ljudkvaliteten är kanon, sounden likaså. Sköna trummor. Drivande,, men det saknas något.

Hade kanske varit bäst att jag inte kommenterade Neko's Stark alls?! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonnert är klart mycket bättre, men fortfarande så är det allt för händelsefattigt. Men det är jäkligt sköna sounds

Händelsefattigt... 😉

Jag trodde det var en viktig ingrediens i elektronisk dansmusik 🙂

Neko & Remix-pojkarna:

Bra jobbat! I like it 🙂

Oki jag skall försöka att formulera mig lite bättre. Men först och främst,, monotoni är en krydda i musik, så tycker jag...

Dock var detta av den tråkigare sorten, det är ju min uppfattning. Inte samma sak som att det skulle vara sanning, eller hur?! (jag är ju bara en "potentiell kund")

Finns det musikalitet i club-musik? Det kanske är det som saknas.. Det finns massa låtar som låter ungefär som Stark, men de har något som saknas här.

Ljudkvaliteten är kanon, sounden likaså. Sköna trummor. Drivande,, men det saknas något.

Hade kanske varit bäst att jag inte kommenterade Neko's Stark alls?! 😄

Lugnt. Alla gillar inte samma sak, och det är kul att du säger vad du tycker. Vet dock inte vad det är du önskar ska hända, så det är lite svårt att ta till sig och fundera på vad man ska göra annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat lite på Richardo's remix. I den finns det ingredienser som är tilltalande.

Om jag säger såhär då... Låten består ju bara av trummor. Snyggt, drivand, jo allt det där som är bra! Men det är ju bara trummor.. skitsamma. Ni är inte mottagliga för detta, uppenbarligen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...