Jump to content
Annons

Världens Snabbaste trummisarna utsedda


Christofer

Recommended Posts

Förre HATE ETERNAL/NILE-trummisen Tim Yeung vann "Snabbaste fötter"-kategorin vid NAMM International Fastest Drummer Contest i Anaheim, Kalifornien. Yeung, som nyligen startat ett nytt extremmetallprojekt tillsammans med gitarristen Dino Cazares (ex-FEAR FACTORY/BRUJERIA), vann tävlingen med 872 slag på en minut. Vann kategorin "Snabbaste händer" gjorde Londonbon Reese Bridges med 1007 slag på samma tid

(Kopierat från metalcentral.net)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
😉...280 bpm...öh 😄 det blir ju 1120 toner i minuten. 😄

Jag hänger lätt med trummisar som spelar 280 bph iaf... De du!

öh...nä jag menar på gitarr. 😄

Javisst, på gitarr...?

280 bph (beats per hour) 😛

En gång drog jag 1120 toner på en timme... Det var tufft, men det gick!

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som hört vad rekordet för vanligt grind-komp ligger (dvs varannan kagge/virvel på 16-delarna)?

Utbudet på toksnabba trummisar har ju vuxit snabbt, såg senast norska 1349 och blev typ överkörd av detta monster bakom kitet.

Observera att det ska ju inte bara vara snabbt, det ska ju vara kontrollerat också!

Link to comment
Dela på andra sajter

1007 slag per minut är väl knappast rekord i händerna!

En snubbe på drummersunited.se gjorde 1030 har jag för mig, och jag skulle knappast tro att han är snabbast.

De riktigt snabba trummisarna är väl inte med på såna här tävlingar kan tänkas... Har detta med eller utan dubbelpedal med hälfunktion förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudklipp kommer imorgon. 😄

Japp, från mig också....

Jag ska spela in 1120 toner på en 1-timmas mp3. Jag sätter ljudkvaliten till 128 kbps så de som har 56-modem också kan ladda ner den... 😛

😆😄😛.....see you tomorrow then. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Rätt skoj. 😆 Det får mig att tänka på en kille jag läste om i en Ding Ding Värld som opererat bort sin hand och ersatt med en robothand för att bli världens snabbaste gitarrist. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt skoj. 🙂 Det får mig att tänka på en kille jag läste om i en Ding Ding Värld som opererat bort sin hand och ersatt med en robothand för att bli världens snabbaste gitarrist. 😆

Haha, den tidningen har jag också! Jag trodde stenhårt på det där när jag var liten, undrade om han inte saknade sin hand och hur han höll i besticken och så. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Min gamla trumlärare snackade om en sån där tävling förut och skulle prova att spela så snabbt som den snabbaste spelat där. Han kunde hålla ett stadigt tempo i ungefär 3 sekunder. 😆

Word som fan.

Jag gick under några år som elev hos Island & han sa ungefär samma sak...

Det viktiga är inte att slå snabbt, det viktiga är att slå i takt.

Jämför med en gitarrist som som flexar jättesnabbt upp & ner över strängarna utan att ens greppa banden. Många anslag/minut? javisst. Men skapar det musik? nej, knappast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart dendär faktan inte stämmer.

Alla vet ju att Tim Waterson innehar rekordet för fötter med 1,030 - Singles och 1,407 - Doubles

Samt att Mike Mangini har rekord för händerna med

1,247 Matched Grip Singles

The 1st man in history to break 1,200!

WFD Traditional Grip Champ 1,126 Singles

WFD Bare Hands (No Sticks) Champ 1,138 Singles

WFD endurance record of 13,222 with the feet for 15 minutes

Här är hemsidan för dessa rekord...

http://www.extremesportdrumming.com

Under ranking hittar man...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämför med en gitarrist som som flexar jättesnabbt upp & ner över strängarna utan att ens greppa banden. Många anslag/minut? javisst. Men skapar det musik? nej, knappast.

😉 Hmm, du är något på spåret där... 😉

😎 Har du satt igång en gitarrtävling nu eller....... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla trumlärare snackade om en sån där tävling förut och skulle prova att spela så snabbt som den snabbaste spelat där. Han kunde hålla ett stadigt tempo i ungefär 3 sekunder.  😛

Word som fan.

Jag gick under några år som elev hos Island & han sa ungefär samma sak...

Det viktiga är inte att slå snabbt, det viktiga är att slå i takt.

Jämför med en gitarrist som som flexar jättesnabbt upp & ner över strängarna utan att ens greppa banden. Många anslag/minut? javisst. Men skapar det musik? nej, knappast.

Ord till er båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart dendär faktan inte stämmer.

Alla vet ju att Tim Waterson innehar rekordet för fötter med 1,030 - Singles och 1,407 - Doubles

Samt att Mike Mangini har rekord för händerna med

1,247 Matched Grip Singles

The 1st man in history to break 1,200!

WFD Traditional Grip Champ 1,126 Singles

WFD Bare Hands (No Sticks) Champ 1,138 Singles

WFD endurance record of 13,222 with the feet for 15 minutes

Här är hemsidan för dessa rekord...

http://www.extremesportdrumming.com

Under ranking hittar man...

precis vad jag syftade på. Hade dock inte sån koll som du har.

Men ärligt talat; vem bryr sig.

Nån som har Tim Waterson som idol här? Inte? Nähe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...