Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att köpa ett billigt trummikset. Vilket av dessa två budgetvarianter tror/ tycker ni är bäst? Någon som testat båda? Finns det några andra trummikset i ungerfär samma prisklass (jag kan väl kanske sträcka mig till 2500:-) som låter bättre?

Tsm mikrofonerna, ni får scrolla ner en bit.

JJlabs DK7S, scrolla även här.

och slutligen ska man byta ut överhängsmikrofonerna i ovanstående set mot Behringers C-2:or eller funkar dom överhängsmikrofonerna som följer med lika bra?

Annons
Postat (redigerat)

min enda åsikt är att TSM-paketet låter jäkligt bra på pukor och virvel. Bättre än sm57 i många fall tycker jag då man får ett tightare sound med dem. Överhängsmickarna lät ok, dessvärre var bastrummemicken bajs tycker jag.

Detta set som jag beskrev är det set som kosatr runt 2000 dock. så ta en titt på det. Går ju alltid att köpa ny baskaggemick senare 😄

Redigerat av Humor
Postat

Jag skulle inte bli förvånad om det är samma micar faktiskt. Det är noname-micar som brandas för återföräljaren.

Min erfarenhet av TSM-kitet är väl att det är riktigt prisvärt. Nått höjdarljud får du ju inte precis men det är helt klart mycket för pengarna. Ska du använda det till slaskinspelningar eller demos med lägre kvalité så rekommenderar jag det varmt. Ska man sätta ihop ett bättre kit själv så får man ju slänga på några tusenlappar, men åas kan man ju plocka som man behagar då, och det är ju inte säkert man har behov av så många micar egentligen.

Tycker till skillnad från Humor att baskaggemicen kan låta riktigt schysst efter lite eq och kompressor. Iaf med tanke på priset.

Postat

jo baskaggemickenlåter bra i förhålladen till priset. Men de andra mikrofonerna låter som om de hade kostat mycket mer 🤪 . Ett litet väl stort adjektiv att säga att den lät bajs, kanske 😛

Postat

Tack för svaren

Ska försöka köpa och testa dom så snart som möjligt, kanske nu i veckan. Jag kanske lägger upp nån låt på ett tag som är inspelad med dom. Vi får se 😆 . Beror på hur bra inspelningen blir.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.