Jump to content
Annons

Audition - recorda det man spelar upp i VLC

Recommended Posts

kembaah (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en konsert pÄ datorn, DVD, img-fil.

Jag vill pÄ nÄt sÀtt rippa vissa lÄtar ner till mp3-filer. TÀnkte att man nog kunde göra det genom Adobe audition. Hur recordar jag playback i Audition? AlltsÄ det ljudet jag spelar upp i min mediespelare.

/Kim

Annons
Postat

Du kan ju anvÀnda en video to audio converter istÀllet. Finns sÀkert gratisversioner pÄ nÀtet.

Postat

eller helt enkelt ta dra en kabel frĂ„n output pĂ„ ditt ljudkort tillbaks till input och trycka pĂ„ record i cubase... 😆

Postat

Har du möjlighet att stÀlla in "What U Hear" eller "Stereo Mix" i inspelningsmixern pÄ din ljudkortsdrivrutin? Det Àr isÄfall den enklaste och snabbaste metoden.

Ett alternativ, om man Àr lite mer "hardcoreanvÀndare" och DVD:n innehÄller ljud i Dolby Digital...

AnvÀnd AC3DEC för att spara ut direkt frÄn DVD:ns vob-filer.

Postat

"what you hear"- funktionen kör jag med, hur bra som helst. DÄ sparas det visserligen ner til .wav, men att fixa det till .mp3 Àr ju gjort pÄ en rÀkmacka.

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.