Jump to content
Annons

PODxt vs POD2


ztevie

Recommended Posts

Jaha, nu har jag äntligen hittat en PODxt som jag letat efter. Hittade en beggad på nätet för 2200:-. Har haft POD2 ett tag och har varit relativt nöjd, men ändå inte så där 100%...

Efter att ha testat xt:n en dag måste jag säga: Wow! Den låter riktigt, riktigt bra!! Tycker allt låter naturligare och fylligare än i 2:an... Ändå har jag inte tweakat något, utan bara kört på fabriksinställningarna inkl. Modelpacksen... Kanske man får dra ner på disten lite i vissa patcher, men hittills är jag hur nöjd som helst.

Mitt absolut 1:a intryck var besvikelse, eller jag tyckte det lät någorlunda, fast inte som jag väntat mig. Då upptäckte jag att jag hade den i A.I.R som ComboFront istället för StudioDirect, vilket innebar att uppmicknings-simuleringen inte var med. Men när jag väl ändrade det så, fyfan vad bra...! Nåja, det är första intrycket, låter lovande hoppas det håller i sig.

Någon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Någon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 🙂

Vad ska du ha den för? Kanske är intresserad, men det beror vad du ska ha för den.

POD1 som delbyte 🙂 ?

1000:-

Den har stått på databordet hela tiden, och är uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jädra massa patcher som jag kan bränna på skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt från Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers.

Byte till POD 1? Ja, det låter intressant, haha... 🙂

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 🙂

Vad ska du ha den för? Kanske är intresserad, men det beror vad du ska ha för den.

POD1 som delbyte 😉 ?

1000:-

Den har stått på databordet hela tiden, och är uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jädra massa patcher som jag kan bränna på skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt från Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers.

Byte till POD 1? Ja, det låter intressant, haha... 😄

Okej. Då får det vara. Tänkte mest för att få bort poden som bara står och skräpar och är allmänt dålig.

Får klara mig på toneport som jag hoppas att musikbörsen får in snart 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...