Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Goddagens!

Var på musikbörsen för ett tag sen och letade efter ett sjysst PA-system som kunde fungera både i replokal och för spelningar. Efter att blivit guidad igenom butiken från det billigaste av Behringer till det dyraste av Behringer hittade vi lite alternativ utrustning, inga märken jag hade hört talas om, men lådor som lät riktigt bra och kunde spela högt.

Nåja, jag fick med mig denna utrustning hem(minns dock inte beteckningarna)

* 2 x Sound King Subwoofers - 18" på 600 W/st

* 2 x Sound King Toppar - dubbla 15" på 350 W/st

* 1 x Behringer Europower slutsteg - EP2500: 2 x 1200 W

* 4 x Speakon-kablar

För 10 000:-

Det känns som ett höjdarklipp och jag är mycket nöjd med prylarna, men har någon nån erfarenhet av just märket Sound King? Jag hade aldrig hört om något liknande förut och ändå tycktes de låta bättre än tillochmed produkter från Behringer i liknande storlek.

Det är alltså passiva grejjer det rör sig om, och vad jag vet bör man alltid ha slutstegskraft som motsvarar det dubbla av Watt-beteckningen på lådorna, därför funderar jag på att köpa in ett delningsfilter och ett extra slutsteg av samma kalliber som det tidiga. Låter detta som en idé?

Spontana kommentarer och svar på de två frågorna tack :rolleyes:

Annons
Postat

Dubbla slutsteg och ett delningsfilter är bra att ha, då får du mer kräm och kan optimera systemet bättre (antar att du har eq:s osv)...

"Till och med bättre än Behringer" hehehe....behringer brukar väl inte direkt anses som ett kvalitetsmärke så någon annan referens är nog bra att ha...

Postat
Dubbla slutsteg och ett delningsfilter är bra att ha, då får du mer kräm och kan optimera systemet bättre (antar att du har eq:s osv)...

"Till och med bättre än Behringer" hehehe....behringer brukar väl inte direkt anses som ett kvalitetsmärke så någon annan referens är nog bra att ha...

Det beror definitivt på vad man är i för stadium själv. Behringer gör jävligt sjyssta prylar till jävligt sjyssta pris, även om de kanske ibland kör på en stil att sno andras idéer och utveckla billigare. Krävs det så mycket mer än Behringer produkter för att låta riktigt bra? Jaja, jag tycker att det är ett fullkomligt relevant jämförelsemärke.

Postat

Nu vet jag inte hur det ligger till, men eftersom Behringer alltid jagar lägsta priserna för tillverkningen, så är det inte otänkbart att det faktiskt är Sound King som tillverkar även Behringer - men oavsett hur det egentligen är, så skulle jag hellre ta prylar från Behringer än från Sound King... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.