Jump to content
Annons

Ny Gitarr


wanner

Recommended Posts

Annons

Är det inte en Les Paul Studio?

Edit: Kom pÄ att dom har en modell som heter "Les Paul Special with Humbuckers". Dom har ju annars p90-mickar.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Harman (oregistrerad)

Har sjÀlv en sÄn men ser lite annorlunda ut men vite grejor runt mickarna.

Fick min för 6995 kr och den Àr kanon. Klar skillnad pÄ denna specialen Àn de nya faded varianterna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Harman (oregistrerad)
Jag har en utav faded varianterna (Àr jag rÀtt sÄ sÀker pÄ). Men modellen heter

Les Paul Special with humbuckers.

http://www.gibson.com/Products/GibsonElect...h%20Humbuckers/

Men denna LP Àr vÀl ingen faded variant. De som Àr faded nu Àr ju de med sÀmre finish pÄ.

PÄ min LP Special HB Àr det blank finish och jag Àr nÀstan mer Àn sÀker pÄ att det inte Àr nÄgon faded-variant.

De har ju slutat tillverka dessa modeller och tillverkar ju bara faded-special nu.

DÀr jag köpte min frÄgade jag om det fanns fler ex att fÄ tag i men det var den enda de hade och kunde inte bestÀlla fler, annars fanns det bara de nya faded.

SÄ hÀr ser min special ut.

JR%20Special%20HB.jpg

Den lÀnken du postade var ju en faded pÄ. Vad Àr det för Ärsmodell pÄ din special?

Min Àr gjord 2001.

Redigerat av Harman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Harman (oregistrerad)

Mailade Gibsons serviceavdelning och fick detta svar.

Hello,

Thanks for writing.

The serial number you gave me is consistent with a number used on an LP Special from

2001. It is not a LP Special Faded. I believe that the Special Faded has been in

production since 2002.

If I can be of any further assistance, please let me know.

Den LP Special HB jag har Àr ialla fall inte faded. Tror knappt din Àr det heller.

Om du kollar nÀr den Àr tillverkad fÄr du reda pÄ svaret.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Var rÀtt sÀker pÄ att min Àr en Faded. Men för sÀkerhets skull sÄ tog Àven jag och mailade Gibson.

"Dear Mr. Wannerskog,

 

 

Thank you for your interest in Gibson guitars.

 

The serial number corresponds to a Les Paul Special with Humbuckers - Faded Series, from 2005."

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Harman (oregistrerad)
Var rÀtt sÀker pÄ att min Àr en Faded. Men för sÀkerhets skull sÄ tog Àven jag och mailade Gibson.

"Dear Mr. Wannerskog,

 

 

Thank you for your interest in Gibson guitars.

 

The serial number corresponds to a Les Paul Special with Humbuckers - Faded Series, from 2005."

Du det ser jag nu faktiskt. Det Àr vÀl matt lack pÄ den? Trodde först det var blank finish pÄ den. Men nu förstÄr jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja, det Àr matt lack, med smÄ medvetna slitagenötningar pÄ sidorna.

Jag vet inte om jag Àr stormförtjust i finishen, men det har en viss charm ocksÄ. Men en ny Gibson för det hÀr priset kunde jag inte motstÄ. Och den spelar underbart.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Harman (oregistrerad)
Ja, det Àr matt lack, med smÄ medvetna slitagenötningar pÄ sidorna.

Jag vet inte om jag Àr stormförtjust i finishen, men det har en viss charm ocksÄ. Men en ny Gibson för det hÀr priset kunde jag inte motstÄ. Och den spelar underbart.

Jo tÀnkte först köpa en sÄdan med men sen sÄg jag en som inte var faded. Testade dom olika och tyckte den andra var bÀttre Àn faded.

Men hur som helst Àr det en bra gitarr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

TÀnkte dela med mig utav bild pÄ mitt senaste inköp.

Gibson Les Paul Special

Köptes ny pÄ 4Sound i Göteborg för 7995:-

Underbar gitarr enligt mig 😏

GibsonGT8.jpg

EDIT:sÄg nu att jag inte alls har en Ädan utan jag har en faded frÄn 2005

Redigerat av Tranback
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Samma som mig dÄ.

Nöjd med din?

jag Àr jÀtte nöjd med min, men min har volume och tone skruvar i brons/guld det Àr nog Ànda skillnaden.

Det finns bara ett minus med gitarren och det Àr att den Àr vÀldigt omtÄlig, eftersom att den inte Àr lackad sÄ rÀcker det att man har den stÄende pÄ ett vanligt gitarr stÀll och fÀrgen försvinner.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Samma som mig dÄ.

Nöjd med din?

jag Àr jÀtte nöjd med min, men min har volume och tone skruvar i brons/guld det Àr nog Ànda skillnaden.

Det finns bara ett minus med gitarren och det Àr att den Àr vÀldigt omtÄlig, eftersom att den inte Àr lackad sÄ rÀcker det att man har den stÄende pÄ ett vanligt gitarr stÀll och fÀrgen försvinner.

Jag har inte mÀrkt att fÀrg försvinner frÄn min. Det lÄter lite suspekt. Har svÄrt att tro att Gibson har gjort en sÄ dÄlig finish. Den Àr sjÀlvklart inte lika "fin" som pÄ de dyrare modellerna men.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Samma som mig dÄ.

Nöjd med din?

jag Àr jÀtte nöjd med min, men min har volume och tone skruvar i brons/guld det Àr nog Ànda skillnaden.

Det finns bara ett minus med gitarren och det Àr att den Àr vÀldigt omtÄlig, eftersom att den inte Àr lackad sÄ rÀcker det att man har den stÄende pÄ ett vanligt gitarr stÀll och fÀrgen försvinner.

Jag har inte mÀrkt att fÀrg försvinner frÄn min. Det lÄter lite suspekt. Har svÄrt att tro att Gibson har gjort en sÄ dÄlig finish. Den Àr sjÀlvklart inte lika "fin" som pÄ de dyrare modellerna men.

NÀr jag mÀrkte att fÀrgen började försvinna sÄ kontaktade jag Musikbörsen dÀr jag köppt den och dÄ sa de att det var normalt för att den inte Àr lackad och sÄ tipsade de om att lÀgga en handduk mellan gitarren och stÀllet, sÄ nu funkar det bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Samma som mig dÄ.

Nöjd med din?

jag Àr jÀtte nöjd med min, men min har volume och tone skruvar i brons/guld det Àr nog Ànda skillnaden.

Det finns bara ett minus med gitarren och det Àr att den Àr vÀldigt omtÄlig, eftersom att den inte Àr lackad sÄ rÀcker det att man har den stÄende pÄ ett vanligt gitarr stÀll och fÀrgen försvinner.

Puh... hehe...det Ă€r ju de som e meningen 😆😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...