Jump to content
Annons

Hejsan


Jazzman

Recommended Posts

Hej hej allihopa, tänkte skriva lite kort om mig.

Jag heter Björn och är 14 år vilket jag gissar är ganska ungt på ett sånt här forum 🙂 . Jag har komponerat en hel del musik med min

Yamaha PSR 2000 och har nu börjat lite smått med Cubase.

För övrigt lirar jag elbas och klarinett 😉.

På min hemsida hittar ni några låtar inspelade på Yamahan:

Absolute Björn Music

Mitt första Cubase-verk (spara som):

Björn - Bassman.mp3

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Bjärn. (Pistvakt favvis) 🙂

Måste säga att det var en ovanlig stil för en fjortonåring.

Bassman var klart bra. Fortsätt trixa med Cubase

så ska du se att det händer saker.

Det ändra var väl kansje 🙂 ingen höjdare 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen välkommen hit Björn, äntligen får vi lite klarinettsolon här på forumet, det har det varit tunt med hittills!

Lyssnade för övrigt på din Mario-tolkning några varv tills jag blev yr i huvudet, nu rotar jag igenom skåpet efter mitt gamla Nintendo 8-bitars... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja tänk den som fick bli 14 igen, ... bo hemma och slippa bry sig med åtagande och annat trams

Ja tänk den som fick uppleva moppeåldern, körkortstiden, lumpen, söka jobb... allt detta roliga som man så GÄRNA vill gör om igen ???.. 😄😉

Välkommen björn.

Lyssnade på Bassman..och det påminner mycket om musiken i GTA 3 Vice City..

lite sådär syntigt GM...

Det låter alltid ganska konstigt när någon är duktig på att spela klaviatur och väljer ett syntljud att briljera på... prova att mixa om låten med vanliga ljud istället

så kommer det garanterat låta bättre....

..i mina öron.

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

ja tänk den som fick bli 14 igen, ... bo hemma och slippa bry sig med åtagande och annat trams

Ja tänk den som fick uppleva moppeåldern, körkortstiden, lumpen, söka jobb... allt detta roliga som man så GÄRNA vill gör om igen ???.. 😄😉

Du glömde TJEJERNA!!! 😛

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen välkommen hit Björn, äntligen får vi lite klarinettsolon här på forumet, det har det varit tunt med hittills!

Lyssnade för övrigt på din Mario-tolkning några varv tills jag blev yr i huvudet, nu rotar jag igenom skåpet efter mitt gamla Nintendo 8-bitars... 😄

haha trevligt 😄

Får väl fixa ihop nåt litet solo åt dej då hammagrella

ja tänk den som fick bli 14 igen, ... bo hemma och slippa bry sig med åtagande och annat trams

Ja tänk den som fick uppleva moppeåldern, körkortstiden, lumpen, söka jobb... allt detta roliga som man så GÄRNA vill gör om igen ???.. 😛🙂

Välkommen björn.

Lyssnade på Bassman..och det påminner mycket om musiken i GTA 3 Vice City..

lite sådär syntigt GM...

Det låter alltid ganska konstigt när någon är duktig på att spela klaviatur och väljer ett syntljud att briljera på... prova att mixa om låten med vanliga ljud istället

så kommer det garanterat låta bättre....

..i mina öron.

/D

Ser fram emot fler bra tips och förslag... 🙂

ja tänk den som fick bli 14 igen, ... bo hemma och slippa bry sig med åtagande och annat trams

Ja tänk den som fick uppleva moppeåldern, körkortstiden, lumpen, söka jobb... allt detta roliga som man så GÄRNA vill gör om igen ???.. 😆😆

/D

Skolan 🥰 ... eller inte

Men tack för allt välkomnande 😆

/Jazzman

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit!

Skön musik....Gillade "Funk the Fusion" ( som jag först trodde hette "Fuck the fusion".... 😆 )

+ Bilderna där det verkligen syns att du älskar din PSR 2000 😄

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit!

Skön musik....Gillade "Funk the Fusion" ( som jag först trodde hette "Fuck the fusion".... :rolleyes: )

+ Bilderna där det verkligen sysn att du älskar din PSR 2000 🙂

Haha 😉

Tack för ett varmt välkomnande allihopa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Välkommen. Kul att höra att åldern är spridd. :rolleyes:🙂 (jag måste få tummarna loss och presentera mig själv snart) 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...