Jump to content
Annons

Falskt eller ej


Altzi

Recommended Posts

Grahn...i kombination med vad man på andra sätt har erfarit.

Pluffo: det var du som sa det, det gudomliga är det gudomliga. Men kärnpunkten var inte att blanda in religion eller Gud. Kärnpunkten är att det finns många olika sätt att göra saker på och jag tror att det bara finns ett enda av dem i varje situation som är den bästa, den ultimata.

Sedan har varje människa dessutom ingen valfrihet, så denna/denne kan inte rå för att han/hon handlar fel.

😛

:musik

Aha, skönt. Då slipper vi religionstjatet den här gången 😱

Ja, jag håller med dig. Det finns bara ett sätt i varje situation som är det ultimata sättet UTIFRN vissa förutbestämda mål t ex: "Jag vill känna så mycket lycka som möjligt".

På "fria-vilja"-biten är jag med dig till 100%. Viljan är fri. Fri från människans kontroll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 245
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Kanske dags att gå och lägga sig i alla fall 😮 Vapenvila?

Vapenvila? ALDRIG!!! 😱 Jag har rätt och alla andra har fel - om de inte håller med mig (åtminstone enligt min åsikt...). 😛

Nåja - det är nog läggdax för mig också - även om det inte är jobb i morgon...

Ha det så gött, allihopa - och slå inte ihjäl varandra medan jag är borta. Jag vill ju också vara med och slåss..... 😉

Altzi: Du fick ett svar i röran, någonstans i mitten av sidan 4 - om du råkade missa det - inläggen bara blixtrade fram, så det var lätt att missa i hetsen. Många som var riktigt på hugget... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att gå och lägga sig i alla fall 🙂 Vapenvila?

Vapenvila? ALDRIG!!! 😱 Jag har rätt och alla andra har fel - om de inte håller med mig (åtminstone enligt min åsikt...). 😛

Nåja - det är nog läggdax för mig också - även om det inte är jobb i morgon...

Ha det så gött, allihopa - och slå inte ihjäl varandra medan jag är borta. Jag vill ju också vara med och slåss..... 😛

Altzi: Du fick ett svar i röran, någonstans i mitten av sidan 4 - om du råkade missa det - inläggen bara blixtrade fram, så det var lätt att missa i hetsen. Många som var riktigt på hugget... 🙂

Tackar !! Jag skapade ett monster det skall aldrig ske igen. 😉😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag då?

Inte ett dugg trött...

Pluffo. Håller med mig om Fria viljan-snacket. Otroligt! Enda människan någonsin!

Fantastiskt! Helgen räddad!

Dessutom, du håller med om att det bara finns ett enda rätt sätt utifrån uppsatta mål. (I mitt fall mål i enlighet med något slags högre makt kanske...)

VI är överens. Fantastiskt det med.

Att jag sedan blandar in det Gudomliga behöver inte vara rätt. Det är ju något jag tror, så det kan jag aldrig bevisa. Tror jag.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att gå och lägga sig i alla fall 🙂 Vapenvila?

Vapenvila? ALDRIG!!! 😱 Jag har rätt och alla andra har fel - om de inte håller med mig (åtminstone enligt min åsikt...). 🙂

Nåja - det är nog läggdax för mig också - även om det inte är jobb i morgon...

Ha det så gött, allihopa - och slå inte ihjäl varandra medan jag är borta. Jag vill ju också vara med och slåss..... 🙂

Altzi: Du fick ett svar i röran, någonstans i mitten av sidan 4 - om du råkade missa det - inläggen bara blixtrade fram, så det var lätt att missa i hetsen. Många som var riktigt på hugget... 😉

Tackar !! Jag skapade ett monster det skall aldrig ske igen. 😮😛

Fick du de svar du hade förväntat dig? 😄

Vafan sysslar jag med? Jag ska ju sova 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag då?

Inte ett dugg trött...

Pluffo. Håller med mig om Fria viljan-snacket. Otroligt! Enda människan någonsin!

Fantastiskt! Helgen räddad!

Dessutom, du håller med om att det bara finns ett enda rätt sätt utifrån uppsatta mål. (I mitt fall mål i enlighet med något slags högre makt kanske...)

VI är överens. Fantastiskt det med.

Att jag sedan blandar in det Gudomliga behöver inte vara rätt. Det är ju något jag tror, så det kan jag aldrig bevisa. Tror jag.

🙂

:musik

Ja, fria-viljans icke-existens är ett annat kapitell som förtjänar minst lika stor uppmärksamhet men vi kanske ska hålla oss inom ramarna 😱😛

Edit: Men vafan, nu gjorde jag det igen. Sov, för bövelen! SOV!!!!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag då?

Inte ett dugg trött...

Pluffo. Håller med mig om Fria viljan-snacket. Otroligt! Enda människan någonsin!

Fantastiskt! Helgen räddad!

Dessutom, du håller med om att det bara finns ett enda rätt sätt utifrån uppsatta mål. (I mitt fall mål i enlighet med något slags högre makt kanske...)

VI är överens. Fantastiskt det med.

Att jag sedan blandar in det Gudomliga behöver inte vara rätt. Det är ju något jag tror, så det kan jag aldrig bevisa. Tror jag.

😉

:musik

Ja, fria-viljans icke-existens är ett annat kapitell som förtjänar minst lika stor uppmärksamhet men vi kanske ska hålla oss inom ramarna 😱🙂

Edit: Men vafan, nu gjorde jag det igen. Sov, för bövelen! SOV!!!!

Det där med vad som är gudomligt kan ingen annan än dig själv svara på.

Ingen kan säga till mig vad som är gudomligt.

Det är väl nån sorts fri vilja eller?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Visst går det rent fysiologiskt att säga det till Dig Grahn: Jag är INTE gudomlig! Nu sa jag det, Grahn. Det gick finfint.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Plågsamt att läsa en såhär lång tråd som snuddar vid diverse överenskommelser mellan de olika parterna men faller på missförstånd och detaljer. 🙂

Claes. Våra upplevelser får vi via våra receptorer (ögon, öron osv). Våra receptorer är utformade på ett visst vis. Deras utformning färgar våra upplevelser. Våra receptorer hade kunnat vara utformade på något annat vis, lika effektiva som de vi har idag men färgande på ett helt annat vis. Går du med på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det perfekta är tråkigt.

Fullständig symetri är inte gudomligt utan bara livlöst.

Det är i tänjningen av takter och toner som livfullheten uppstår.

Ur takt? Falskt?

Man kan göra olika tagningar av samma stycke. Båda kan vara lika rätt upplevelsemässigt. Men fel i betydelsen perfektionism. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....Jag håller på att skriva ett svar och jag har kommit upp i 3 st A4-sidor hittills + bilder. Vill jag verkligen posta det här? Eller rättare sagt. Vill ni verkligen att jag postar det? 😠😠

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....Jag håller på att skriva ett svar och jag har kommit upp i 3 st A4-sidor hittills + bilder. Vill jag verkligen posta det här? Eller rättare sagt. Vill ni verkligen att jag postar det? 🙂  😆

😛😎 ... 🙂 ... 😄

You go girl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....Jag håller på att skriva ett svar och jag har kommit upp i 3 st A4-sidor hittills + bilder. Vill jag verkligen posta det här? Eller rättare sagt. Vill ni verkligen att jag postar det? 🙂😆

Jag, personligen, tycker kanske att du borde välja dina strider lite bättre och inte svara på varenda litet stickspår.. det skapar mest förvirring, särskilt som du själv drar upp ett eller två nya exempel för att förklara din ståndpunkt rörande varje grej. Så; välj ut de viktigaste poängerna du vill göra och renodla texten om dem så mycket du bara kan.

..om det nu vore upp till mig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lyckas ni knåpa ihop 8 sidor på detta temat? Jag är helt ärligt imponerad.

Falskt är när ljudet är menat att låta i en viss pitch men gör det inte (beroende på vad spelar ingen roll; kass bandare, kass musiker, dåligt instrument). Om det är bra eller dåligt har inte med nånting att göra och den ende som avgör om det är falskt eller inte är egentligen lyssnaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Falskt är när ljudet är menat att låta i en viss pitch men gör det inte (beroende på vad spelar ingen roll; kass bandare, kass musiker, dåligt instrument). Om det är bra eller dåligt har inte med nånting att göra och den ende som avgör om det är falskt eller inte är egentligen lyssnaren.

Jo men om det är meningen att det skall låta exakt som det gör, fast du tycker det låter illa är det falskt då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...