peppemannen Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) LÅTNAMN: Inspiro ARTIST/GRUPP: the[PHL]sound GENRE: ? LÅTLÄNGD: 4:14 KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind PRODUCENT: Per-Henrik Lind EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.78 mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag fortsätter att skapa med inspiration från asien. Det ska bli mycket intressant att höra era reaktioner..!! 😆 (edit: såg att jag stavade mästerverk med "ä"... men men... lite ont ska det väl göra antar jag 😆 ) Edited May 10, 2004 by peppemannen
bassman Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Helskön! 😆 Bra och varierat arr. Sånggrejorna är helrätt. Är det samplingar, eller har du bara väldigt många arabiskspråkiga vänner? Känns som du själv skrev asieninspirerat. Vid 2:30 när marimban kommer in tycker jag även att det blir lite afrikafeeling. Bra jobbat, mer sånt! 😆
Print Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Aha! Det här var roligt! Det händer saker hela tiden. En skojig bit! Mer sånt!
robertus Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Lite mesig bas (ska tilläggas att jag anser bas vara mer än bara ett kompinstrument ). Annars kul grej.
Andreas L Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Jo... det låter sjysst, men vad fan är det dom sjunger? Sticken med den ylande damen känns lambada-inspirerat svängiga.
peppemannen Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 (edited) Kul att ni gillar det! Rösterna kommer från samplingsskivan "Worldvocals". Så det är inte mina flerspråkiga vänner som tagit ton.. Edited May 10, 2004 by peppemannen
Neko Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Klockren! Lagom annorlunda och ljudmässigt låter den mycket bra tycker jag. Tummen upp!
dbd Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Supernice! Verkligen! Fast kicken är lite för snärtig, den hade gärna kunnat vara lite djupare och punchigare.
Guest JHoffa Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) input: superlativ!! Störtskön! Längesen jag hörde något så unikt.. "?" i Genre är verkligen korrekt.. Mycket bra melodi och arr, underbart handclap. Tycker kicken och basen är finfin, ändra inte. <oprah mode> you go girl! </oprah mode> Bra jobbat! EDIT: Har spelat den om och om nu. mycke bra tecken. Edited May 10, 2004 by JHoffa
gol Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Supernice! Verkligen! Fast kicken är lite för snärtig, den hade gärna kunnat vara lite djupare och punchigare. ... exakt! ... annars var den härlig! ..
TonyHEX Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Fan peppe jag satt och lyssnade med mina hörlurar och höll på hoppa ur stolen, det var något som skrapade lite lagom otäckt i högra luren 😏 , det visade sig vara nån väldigt dov och tyst rytm du hade i början som kom först på höger sen på vänster sida. Jaja var ju inte därför jag skulle skriva här..... Det här låter ju jättebra, du borde nog satsa på sån här musik tror jag, gillar speciellt den där tjejen som ååååar i kombination med nåt slags intrument jag inte ens vet vad det är, låter som nåt slags stränginstrument iaf. Är ju rent och fint ljud i den också. I största allmänhet säger jag bara: Trevligt Mysigt Mer sånt här tycker jag.
tordA Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Mumsigt !! härlig känsla 🙁 vänta, jag måste klicka play igen..... är det inte en Sitar där inne nånstans? btw: vill du ha riktiga Sitar loopar så finns det under free loops hon heter KanKan 😏 och är mycket duktig, och vacker 😆😄 vänta, jag måste klicka play igen..... hmmmm, jag får gnälla på nästa låt istället 😏
peppemannen Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Tack grabbar! Härligt att höra... 😏 Ni ger mig inspiration till mitt nästa projekt!
Lundin Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 😏 ..det här var ju bara FÖR crazy...fast det var jäkligt skönt..en av damerna sjöng dock lite surtoner.. fast det kanske är du som inte stämt om instrumenten till rätt skala? Sälj den här till Antique och tjäna feta pengar vetjja.. Kicken tycker jag funkade bra..men som dbd sa kanske det skulle funka bättre med en dovare, tyngre kick..lixom en sån som tränger sig in under låten och fungerar som flygande matta åt turkarna... Gott sorkmos /D
hackeman Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) Strålande!! .... *mållöst lyssnande* *trycker play igen* * fortfarande mållöst lyssnande* 🙂 Vet knappt vad jag ska skriva annat än att du MÅSTE fortsätta med det här, både för din egen och omvärldens skull! 🙂 Är alla vocals snodda loopar eller? Vet inte vilket svar jag blir mest impad av, men nyfiken är jag... Ajdlar ivrigt tills ditt nästa alster... 😛 Edit: PS. Min flickvän kommenterade precis med "låter som köpe-CD".. 😏 Edited May 10, 2004 by hackeman
Pluffo Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Fast vad menar du med "Nytt asieninspirerat mästervärk 😏" Får man migrän av låten eller?
Lars Norén Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Gratulerar till dej som enda utanför england göra den typ av musik Du har lyckat att kom till kärna av elektonisk mainstream på 90-talet Du kanske skulle försöka hocka up med Natasha Atlas och lyssna på transglobal .... kommer inte ihåg hela namnet. Men du måste sticka ut, ska kom på exakt. Visst svänger det men tynger trummor på samma sät som din propellerheads låt. Har du gett musiken till DJ´s testa med multikulti folket när du är färdig, och färdig blir ju aldrige en låt men du fattar hoppas jag
peppemannen Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 (edited) Strålande!! .... *mållöst lyssnande* *trycker play igen* * fortfarande mållöst lyssnande* 🙂 Vet knappt vad jag ska skriva annat än att du MÅSTE fortsätta med det här, både för din egen och omvärldens skull! 🙂 Är alla vocals snodda loopar eller? Vet inte vilket svar jag blir mest impad av, men nyfiken är jag... Ajdlar ivrigt tills ditt nästa alster... 🙂 Edit: PS. Min flickvän kommenterade precis med "låter som köpe-CD".. 😏 Det värmer 🙂 tack (alla) Vocalsen kommer från samplingskivor, bla "World Vocals". Ajdla på du.. 🙂 Det kommer mer!! Lyssna på grabs... och åter igen... GRYMT kul att ni tycker om det!! 😛🙂 Edited May 11, 2004 by peppemannen
hammagrella Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 btw: vill du ha riktiga Sitar loopar så finns det under free loops hon heter KanKan och är mycket duktig, och vacker 😏 😛 Rockis! Var får du alla dina länkar ifrån!? Du dräller ju knivskarpa webadresser som Jay Leno klämmer in punchlines. Respect! Peppeman - Mockasinerna i taket i närmsta beduintält! Du briljerar inom genren! "QUIT your daytime job", skulle man kunna säga....
peppemannen Posted May 11, 2004 Author Posted May 11, 2004 Peppeman - Mockasinerna i taket i närmsta beduintält! Du briljerar inom genren! "QUIT your daytime job", skulle man kunna säga.... 😳 Man tackar å bugar... 🙂
Guest nattvaktaren Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Innehållsmässigt är det inget för mig. Jag gillar inte Enigma eller "Röda dagar"-boxen heller. Hantverksmässigt blir det dock en femma; jättefint ljud.
Utan Namn Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Skön! Låter bra som fan. Men! Hade inte skadat med en tungre baskagge och dra ut på låten så den inte blir så kort. Men annars var allt toppen. Du borde lyssna på Younger Brother. 5:a från mig!
Plus o Minus Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 mycket hemtrevligt arrangemang som mina öron uppskattar. och det där med trummorna som herr noname pratar om behöver du nog inte bry dig speciellt mycket om betyg: 4 pixlar
peppemannen Posted May 21, 2004 Author Posted May 21, 2004 mycket hemtrevligt arrangemang som mina öron uppskattar.och det där med trummorna som herr noname pratar om behöver du nog inte bry dig speciellt mycket om 🙁 betyg: 4 pixlar Nä, jag måste nog säga att mixningen funkar.. lyssnade i bilen för ett tag sedan och det funkade riktigt bra i alla register... det brukar vara svårt att få till det för bil... Mer bas behövdes då inte iaf...
Utan Namn Posted May 21, 2004 Posted May 21, 2004 mycket hemtrevligt arrangemang som mina öron uppskattar.och det där med trummorna som herr noname pratar om behöver du nog inte bry dig speciellt mycket om 😄 betyg: 4 pixlar Jasså! Det kanske är en smaksak? 😉 😠
TonyHEX Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 Måste ju säga grattis, såg att du var med i tidningen idag (studio). Tycker helt klart låten förtjänade uppmärksamheten för den är grym. Och så tre glada smilgubbar kan du oxå få... 😆😄😆 Regards. Tony Friman aka ElectroForm
peppemannen Posted June 29, 2004 Author Posted June 29, 2004 Ja tack ska du ha! 😄 Kul med lite publicity !
Recommended Posts