the hans Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 hej, jag har lite problem med cubase sx 2. jag har precis installerat det (Àr tidigare anvÀndare av alla tidigare cubase verisioner...), och jag satt och mixade lite lÄtar. allt det funkade bra, tills jag skulle sÀtta igÄng att spela in lite sÄng, och nu funkar knappt ingenting lÀngre.. all musik hackar och jag kan inte spela in. kan inte heller genomföra testet över vilka in och utgÄngar som skall fungera. jag anvÀnder realtek AC'97, och har de senaste drivrutinerna installerade... ?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 Om du stÀnger projektet och gör ett nytt, fungerar det dÄ?
the hans Postat 5 maj 2004 TrÄdstartare Postat 5 maj 2004 nej, allting bara hackar mest hela tiden... grejen Àr den att den inte kan stÀlla in ASIO-konfigurationen rÀtt verkar det som. den hÀnger sig hela tiden efter bara nÄgra sekunder nÀr den försökt göra den. jag kan spela upp wav-ljud, men allting hackar ju hela tiden.. och spela in finns det inte pÄ frÄga att det verkar gÄ? det stÄr dock att input:en Àr aktiverad nÀr jag kollar i VST-multi alternativet. jag har provat att installera om cubase, och jag har Àven laddat hem senaste uppgraderingen och installerat den med. men det Àr fortfarande problem...
replicant Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 Om du specar mer vad du har sĂ„ kan det vara lĂ€ttare att gissa vad det kan vara för problem. CPU, minne, Operativsystem. đ
the hans Postat 5 maj 2004 TrÄdstartare Postat 5 maj 2004 okej, AMD Athlon 1.6 ghz 512 ram (ljudkortet tror jag Àr ett sÄnt dÀr inbygg) win xp det konstiga Àr ju att allting funkade som det skulle tidigare idag, tills jag tryckte pÄ REC-knappen och allt bara blev helt sjukt kasst..
the hans Postat 5 maj 2004 TrÄdstartare Postat 5 maj 2004 jag avinstallerade ljud-drivrutinerna, och installerade om allt sÄnt och cubase IGEN, och för tillfÀllet verkar det faktiskt som om det funkar nu.... tack iaf
Lundin Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Byt ut ljudkortet..det inbyggda tror inte jag har dedikerade ASIO-drivisar va? AC97ljudkretsen sitter ju nĂ€stan pĂ„ varenda moderkort tillverkat frĂ„n Ă„r 2003 och framĂ„t.. DĂ„ anvĂ€nder Cubase Windows-drivrutinerna och det blir aldrig bra, dessa drivrutiner gĂ„r via operativsystemet först innan det gĂ„r tillbaka till Cubase.. du fĂ„r dels en en trolig latency pĂ„ c:a 300 - 500ms och sedan tror jag inte att den klarar speciellt stora mellanlagringsbuffertar..m.m m.m m.m... Har du skaffat Cubase SX sĂ„ bör du skaffa ett anpassat ljudkort. Det Ă€r vĂ€l ungefĂ€r som att köpa en ferarri och sedan sĂ€ga: Jag hade inte rĂ„d med motorn sĂ„ jag stoppade i min gamla frĂ„n en Saab V4 đ hmm.. /D
the hans Postat 6 maj 2004 TrÄdstartare Postat 6 maj 2004 jo, jag har ju tÀnkt det. men det Àr inte sÄ bara nÀr man bara fÄr csn.... dessutom kommer jag mest bara mixa lite med det hÀr, och göra nÄgra fÄ pÄlÀgg. men vilka ljudkort rekomenderas om jag behöver ett med minst 4 ingÄngar? och vad kostar dom.. /j
replicant Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 För att fortsĂ€tta bil-liknelsen: Du har snott en bil, och nu undrar du vilka hjul du ska köpa?? đ
Carl_B Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 För att fortsĂ€tta bil-liknelsen: Du har snott en bil, och nu undrar du vilka hjul du ska köpa?? đ đ delta44 e la rĂ€tt schysst?
Lundin Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Beror pĂ„ vilken budget du har, 4 in och ut sparkar vĂ€l lös frĂ„n 2000:- o uppĂ„t. Deltaserien, M-audio m.fl .. det finns mĂ„nga som Ă€r bra för lite pengar, samtidigt som det blir roligare att spela in..och spela upp. Replicant: đ Det finns dom som kör en variant som jag tycker tar hem hela förstapriset: Jag har skaffat Cubase SX..Vad ska jag ha det till? Klockrent va... đ± /D
replicant Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Replicant: đ± Det finns dom som kör en variant som jag tycker tar hem hela förstapriset: Jag har skaffat Cubase SX..Vad ska jag ha det till? Klockrent va... đ /D Snabbaste vĂ€gen Ă€r oftast den enklaste, och dĂ„ Ă€r inte SX lösningen. För att fortsĂ€tta billiknelserna: Som att sĂ€tta sig bakom ratten pĂ„ en bil för att lĂ€ra sig cykla... đđ
trubadur Postat 10 maj 2004 Postat 10 maj 2004 đ Tja! Har Du testat att utöka minnet. Det verkar vara dĂ€r proppen sitter nĂ€r man jobbar med audio. Kör sjĂ€lv med 800 Mhz AMD o 512 Mb minne o det funkar nĂ€tt o jĂ€mnt. Dock behövs nog ett bra ljudkort med lĂ„g latency. Dessutom tar alla program, antivirus, brandvĂ€gg, skĂ€rmslĂ€ckare o annat som ligger i bakgrunden o surrar upp stor del av arbetsminnet. Trubbe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.