Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej,

jag har lite problem med cubase sx 2. jag har precis installerat det (Àr tidigare anvÀndare av alla tidigare cubase verisioner...), och jag satt och mixade lite lÄtar. allt det funkade bra, tills jag skulle sÀtta igÄng att spela in lite sÄng, och nu funkar knappt ingenting lÀngre.. all musik hackar och jag kan inte spela in. kan inte heller genomföra testet över vilka in och utgÄngar som skall fungera. jag anvÀnder realtek AC'97, och har de senaste drivrutinerna installerade...

?

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Om du stÀnger projektet och gör ett nytt, fungerar det dÄ?

Postat

nej, allting bara hackar mest hela tiden...

grejen Àr den att den inte kan stÀlla in ASIO-konfigurationen rÀtt verkar det som. den hÀnger sig hela tiden efter bara nÄgra sekunder nÀr den försökt göra den. jag kan spela upp wav-ljud, men allting hackar ju hela tiden.. och spela in finns det inte pÄ frÄga att det verkar gÄ?

det stÄr dock att input:en Àr aktiverad nÀr jag kollar i VST-multi alternativet.

jag har provat att installera om cubase, och jag har Àven laddat hem senaste uppgraderingen och installerat den med. men det Àr fortfarande problem...

Postat

okej,

AMD Athlon

1.6 ghz

512 ram

(ljudkortet tror jag Àr ett sÄnt dÀr inbygg)

win xp

det konstiga Àr ju att allting funkade som det skulle tidigare idag, tills jag tryckte pÄ REC-knappen och allt bara blev helt sjukt kasst..

Postat

jag avinstallerade ljud-drivrutinerna, och installerade om allt sÄnt och cubase IGEN, och för tillfÀllet verkar det faktiskt som om det funkar nu....

tack iaf

Postat

Byt ut ljudkortet..det inbyggda tror inte jag har dedikerade ASIO-drivisar va?

AC97ljudkretsen sitter ju nÀstan pÄ varenda moderkort tillverkat frÄn Är 2003 och framÄt..

DÄ anvÀnder Cubase Windows-drivrutinerna och det blir aldrig bra, dessa drivrutiner gÄr via operativsystemet först innan det gÄr tillbaka till Cubase.. du fÄr dels en en trolig latency pÄ c:a 300 - 500ms och sedan tror jag inte att den klarar speciellt stora mellanlagringsbuffertar..m.m m.m m.m...

Har du skaffat Cubase SX sĂ„ bör du skaffa ett anpassat ljudkort. Det Ă€r vĂ€l ungefĂ€r som att köpa en ferarri och sedan sĂ€ga: Jag hade inte rĂ„d med motorn sĂ„ jag stoppade i min gamla frĂ„n en Saab V4 😆

hmm..

/D

Postat

jo, jag har ju tÀnkt det. men det Àr inte sÄ bara nÀr man bara fÄr csn.... dessutom kommer jag mest bara mixa lite med det hÀr, och göra nÄgra fÄ pÄlÀgg.

men vilka ljudkort rekomenderas om jag behöver ett med minst 4 ingÄngar? och vad kostar dom..

/j

Postat
För att fortsÀtta bil-liknelsen:

Du har snott en bil, och nu undrar du vilka hjul du ska köpa?? 😆

🙂

delta44 e la rÀtt schysst?

Postat

Beror pÄ vilken budget du har, 4 in och ut sparkar vÀl lös frÄn 2000:- o uppÄt.

Deltaserien, M-audio m.fl .. det finns mÄnga som Àr bra för lite pengar, samtidigt som det blir roligare att spela in..och spela upp.

Replicant: 🙂 Det finns dom som kör en variant som jag tycker tar hem hela förstapriset: Jag har skaffat Cubase SX..Vad ska jag ha det till? Klockrent va... đŸ˜±

/D

Postat
Replicant: đŸ˜± Det finns dom som kör en variant som jag tycker tar hem hela förstapriset: Jag har skaffat Cubase SX..Vad ska jag ha det till? Klockrent va... 🙂

/D

Snabbaste vÀgen Àr oftast den enklaste, och dÄ Àr inte SX lösningen.

För att fortsÀtta billiknelserna:

Som att sĂ€tta sig bakom ratten pĂ„ en bil för att lĂ€ra sig cykla... 🙂😆

Postat

😏

Tja!

Har Du testat att utöka minnet. Det verkar vara dÀr proppen sitter nÀr man jobbar med audio. Kör sjÀlv med 800 Mhz AMD o 512 Mb minne o det funkar nÀtt o jÀmnt. Dock behövs nog ett bra ljudkort med lÄg latency.

Dessutom tar alla program, antivirus, brandvÀgg, skÀrmslÀckare o annat som ligger i bakgrunden o surrar upp stor del av arbetsminnet.

Trubbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.