Jump to content
Annons

Metal-sound i Guitar rig


Vegetal

Recommended Posts

Sitter och rattar rejält i guitarrig just nu men jag tycker inte att jag får till det där riktigt tunga metalsoundet, är det någon som har lite roliga rekommendationer eller tips på bra kombinationer i GR eller pluggar som fungerar bra tillsammans med GR. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har inte testat just guitarrig, men det brukar gå att få tajt-tuggigt-metal-shuggljud

om man boostar signalen redan innan den åker genom guitarrig.

basregistret blir tajtare och man behöver inte ha mycket bas för att det ska låta fett.

Link to comment
Dela på andra sajter

I min jakt på det riktigt fläskiga metalljudet testade jag både Guitar Rig och Amplitube. Jag fann ganska fort att Amplitube var överlägset bäst när det gäller ett riktigt stabilt och "shuggigt" komp-riff-ljud.

Du kan säkert hitta nåt fräckt med Guitar Rig också, men jag fick inte till det. Men testa som sagt att ha hög ingångssignal, lägg en eq och kompressor efter GR och snart borde du vara hemma.

Tåls dock att nämnas... som sig bör... att gitarrmicken och fingrarna utgör en STOOOR del av soundet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...