Vegetal Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Sitter och rattar rejält i guitarrig just nu men jag tycker inte att jag får till det där riktigt tunga metalsoundet, är det någon som har lite roliga rekommendationer eller tips på bra kombinationer i GR eller pluggar som fungerar bra tillsammans med GR. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onid Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 har inte testat just guitarrig, men det brukar gå att få tajt-tuggigt-metal-shuggljud om man boostar signalen redan innan den åker genom guitarrig. basregistret blir tajtare och man behöver inte ha mycket bas för att det ska låta fett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
isotone Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 I min jakt på det riktigt fläskiga metalljudet testade jag både Guitar Rig och Amplitube. Jag fann ganska fort att Amplitube var överlägset bäst när det gäller ett riktigt stabilt och "shuggigt" komp-riff-ljud. Du kan säkert hitta nåt fräckt med Guitar Rig också, men jag fick inte till det. Men testa som sagt att ha hög ingångssignal, lägg en eq och kompressor efter GR och snart borde du vara hemma. Tåls dock att nämnas... som sig bör... att gitarrmicken och fingrarna utgör en STOOOR del av soundet. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Är du vegetarian? Det kan i så fall vara en anledning till att du inte riktigt lyckas. Det behövs kött för att få det där fläskiga ljudet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegetal Posted December 12, 2005 Author Share Posted December 12, 2005 Räcker det inte att man kan hantera sin köttflöjt bra ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Räcker det inte att man kan hantera sin köttflöjt bra ? Det räcker natuligtvis långt 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts