Jump to content
Annons

sometimes


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:sometimes

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:????

LÅTLÄNGD:2:51

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:carlino på piano intro och solo

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex.4.2megabyte)

STATUS: Skiss

En av dom första låtar jag postade här på forumet men då i en annan version...nu med en tråd i texten och lite mer laidbackfeeling.....kom gärna med kritik om vad som kan göras bättre om det är någon idé överhuvudtaget.... 😕😉

OK....en liten remix med intro och lägre vispar(i väntan på dom riktiga) och ett pianosolo spelat av carlino här på forumet 🙂

remix

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
🙁 Uppladdningsfunktionsjäklaskithelsike!!!

grejat :rolleyes:🙂

🥰 Tack...

Oj, vilken tur att du lade ut en version åt mig också 😉 Detta är jag glad att jag inte missade. Fast kan du förklara en sak för mig: Hur tusan kan du hinna med att göra så många låtar? 😮 (som dessutom är så himla bra)

Är du arbetslös, har du folk som lagar mat, städar och tjänar pengar åt dig? Hur går det till? :rolleyes:

Snyggt med pianot, du brukar väl inte ha så dominerande piano i dina låtar... 😕 *tänker efter...*

Well done, solider! 😎

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

(e)qualitymusic Postat: 12 December 2005, 23:15

Jäkligt skönt! Underbar feeling lite åt gospelhållet. Kompositionen är ju fulländad. Låter för mycket mono om stråkarna men det är ju en skitsak.

**Tackar...den har varit med ett tag så man har fnulat på olika tempon och dyl., men nu har den väl fått sin grund och utifrån det är det väl bara att jobba vidare...hade planer på att be dig spela munspel i början på andra versen...men jag såg att du hade samplat det 🥰😎:rolleyes:

ViktorDenStore Postat: 12 December 2005, 23:30

QUOTE (karl @ 12 December 2005, 22:19)

QUOTE (ViktorDenStore @ 12 December 2005, 22:16)

Uppladdningsfunktionsjäklaskithelsike!!!

grejat

Tack...

Oj, vilken tur att du lade ut en version åt mig också Detta är jag glad att jag inte missade. Fast kan du förklara en sak för mig: Hur tusan kan du hinna med att göra så många låtar? (som dessutom är så himla bra)

Är du arbetslös, har du folk som lagar mat, städar och tjänar pengar åt dig? Hur går det till?

Snyggt med pianot, du brukar väl inte ha så dominerande piano i dina låtar... *tänker efter...*

Well done, solider!

.Viktor

**Viktor...Tack för dina öron....Nja...det här var ju en gammal låt så det var inte så mycket jobb...annars kommer låtar till mig med en väldig fart, både på gott och ont det där.....men jag har faktiskt både jobb och family och är hyffsat "modern" och delar på det mesta hemma...men det är klart det blir en del sittande vid musikdatorn 😉 men det gäller säkert för dom allra flesta här på forumet 😮:rolleyes:🙂

Impey Postat: 12 December 2005, 23:32

känslan är ju underbar. det gillas verkligen.

svårt att säga så mycket mer.

Jag älskar Musik som bygger på känsla och det fanns det gott om här.

**Impey...Tackar allra ödmjukast....det som kommer,kommer och för det mesta kommer det inifrån och även om det inte alltid är klockrent så är det ändå ett sant och ärligt uttryck 🙁😕 tack för öronen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Karl 😏 ..bra o melankolisk låt om livets problem med kärleken som ständigt ställer till det..o visst är det gospel-vibbar om det här..men låten "skriker" efter en sax 😏 ..o varför inte en kvinna med på sången!?..det här är ju riktigt bra o kan bli en fullträff om du jobbar vidare med den 😏 ..slutet är kanske lite för abrupt!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Nästan en jullåt ( i positiv bemärkelse), lite tidig Tom Waits.

Lite svengelskt dock på "I love you" 😄

Annars återigen en pärla från Karl.

Vet du vad? Det slår mig att det blir mindre och mindre P.G. och mer och mer Karl, jag tänker inte på P.G. mer! Va bra!

Nu vill jag höra en platta så jag slipper fundera på mix, sound osv, det sabbar upplevelsen. Jag vill lyssna på "konstverket" utan att tänka!

Vi kanske skulle ha ett "färdigt forum" där man bara rescenserade MUSIKEN, inte vad som skulle kunna ändras.

Föreställ er en rescension av Stones nya där man börjar fundera på om refrängen kommer för tidigt i första låten eller om det är för dålig botten i sticket på andra låten eller om bastrumman och basen pumpar för dåligt på 3:e.....vad störd man skulle bli. (Som tur är har jag inte lyssnat på Stones sista :rolleyes: )

Annars hänvisar jag till vad jag skrev under Mighty eyes, dvs följande:

Nu får du fan ta och spela in en platta. Gör som Soundtracks of our lives tänkte göra;

De hade så mkt material så dom övervägde att ge ut ett trippel-album som debut! Snacka om kommersiellt självmord   

Nåväl, med din produktion kan du vaska fram en 10-15 rejäla guldklimpar till ett strålande debut-album........Vad blir artistnamnet?

Jag föreslår: Karl icon13.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Karl 😏 ..bra o melankolisk låt om livets problem med kärleken som ständigt ställer till det..o visst är det gospel-vibbar om det här..men låten "skriker" efter en sax 😱 ..o varför inte en kvinna med på sången!?..det här är ju riktigt bra o kan bli en fullträff om du jobbar vidare med den 😏 ..slutet är kanske lite för abrupt!?

Tack Falk för öron....ska jobba med slutet lite mer och idag kommer ett melankoliskt pianosolo på...det är ju inte sax precis men..... 😄😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Nästan en jullåt ( i positiv bemärkelse), lite tidig Tom Waits.

Lite svengelskt dock på "I love you" 😏

Annars återigen en pärla från Karl.

Vet du vad? Det slår mig att det blir mindre och mindre P.G. och mer och mer Karl, jag tänker inte på P.G. mer! Va bra!

Nu vill jag höra en platta så jag slipper fundera på mix, sound osv, det sabbar upplevelsen. Jag vill lyssna på "konstverket" utan att tänka!

Vi kanske skulle ha ett "färdigt forum" där man bara rescenserade MUSIKEN, inte vad som skulle kunna ändras.

Föreställ er en rescension av Stones nya där man börjar fundera på om refrängen kommer för tidigt i första låten eller om det är för dålig botten i sticket på andra låten eller om bastrumman och basen pumpar för dåligt på 3:e.....vad störd man skulle bli. (Som tur är har jag inte lyssnat på Stones sista 😏 )

Annars hänvisar jag till vad jag skrev under Mighty eyes, dvs följande:

Nu får du fan ta och spela in en platta. Gör som Soundtracks of our lives tänkte göra;

De hade så mkt material så dom övervägde att ge ut ett trippel-album som debut! Snacka om kommersiellt självmord   

Nåväl, med din produktion kan du vaska fram en 10-15 rejäla guldklimpar till ett strålande debut-album........Vad blir artistnamnet?

Jag föreslår: Karl icon13.gif

Vad bra att du inte tänker på PG...det känns alltid som en belastning....Ja, drömmen vore väl att sjunga på Svenska och så kanske det blir framöver...ska testa lite men mycket känns för naket...lite avis på dig som verkligen fått tilld et på den fronten..... 😄😄

Edit: vidare se svaret i Mighty eyestråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefin melankolisk låt som rimmar oerhört väl med årstiden. Man hamnar i jul/vinter-känsla direkt. Förstår Tom Waits-associationen. Grymt snyggt med bakgrunden i refrängen och ökningen med den raka basen där. Lite snöpligt slut, en idé: ta bort trummorna och låta "I don't understand" klinga ut ensamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...hade planer på att be dig spela munspel i början på andra versen...men jag såg att du hade samplat det 😄🙁😱 [/i]

Jo men jag är en jäkel på att lira samplat. 😄😛 Lyssnat igen och så himla fin låt! Så läckert med den korta upbeatdelen som strax lägger sig igen. Man har liksom ingen aning var dina harmonier tar vägen och när man tror man vet så lägger du in ett annat ackord och ändå låter det så rätt och självklart. Magiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefin melankolisk låt som rimmar oerhört väl med årstiden. Man hamnar i jul/vinter-känsla direkt. Förstår Tom Waits-associationen. Grymt snyggt med bakgrunden i refrängen och ökningen med den raka basen där. Lite snöpligt slut, en idé: ta bort trummorna och låta "I don't understand" klinga ut ensamt.

BobGeorge...Tack för lyssningen....hade du fått julkänsla om vi hade varit i Mars eller April 😕 kul att du tycker om det iaf....låten ska bli ett snäpp längre men jag förstår effekten på slutet...mera naket 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Coming for a reason, are we? 😉

Din engelska är tattig, du måste sjunga på svenska annars blir det olyssningsbart! Idag är det inte som på Hepparnas tid ("åååå kaddilack"), folk hör genast om det är äkta eller fejk.

Låten är verkligt bra, tillräckligt klurig för att hålla intresset uppe.

Detsamma gäller arr och inspelning.

Bra jobbat!

Sumpa nu inte din chans att nå ut genom att tjurskalligt hålla fast vid engelskan - förr eller senare är det läge att våga släppa idolerna och hitta sitt eget uttryck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Din engelska är tattig, du måste sjunga på svenska annars blir det olyssningsbart! Idag är det inte som på Hepparnas tid ("åååå kaddilack"), folk hör genast om det är äkta eller fejk.

Jag tycker Svengelskan är helt ok, vi bryr oss inte om Jamaikaner, Fransmän och Latinos som bryter på sitt modersmål när dom sjunger Engelska texter, så kör på med svengelskan.

Eller som en Amerikansk vän uttryckte det "Go ahead man, the chicks love it"

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Lite synpunkter...

Plus: Skön låt, avkopplande...

Minus: Lite för mycket släp av "trumvispen"...

tar mycket av låtens uppmärksamhet/fokus...

Förslag: Kanske dämpa ljudnivån något av "trumvispen".

Totalt: En skön, layback-låt som man kan lyssna på då och då.

Tre stjärnor av fem. Mysig röst!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Coming for a reason, are we?  🙁

Din engelska är tattig, du måste sjunga på svenska annars blir det olyssningsbart! Idag är det inte som på Hepparnas tid ("åååå kaddilack"), folk hör genast om det är äkta eller fejk.

Låten är verkligt bra, tillräckligt klurig för att hålla intresset uppe.

Detsamma gäller arr och inspelning.

Bra jobbat!

Sumpa nu inte din chans att nå ut genom att tjurskalligt hålla fast vid engelskan - förr eller senare är det läge att våga släppa idolerna och hitta sitt eget uttryck!

Demomannen....Tack för lyssning...Ja, vad kan jag säga, du kan ju läsa svaret till pwayne så fattar du att jag inte är helt tillfreds med att sjunga på svengelska men....allt har sin tid...men å' andra sidan om du lyssnar ordentligt så sjunger jag "I'm coming for one reason" sen kan man alltid diskutera uttal...men however thanks hope yuo are fine 😛

Emser...tackar för ditt stöd...tiden är inte mogen än...men vad tycker du om låten da' förutom svengelskan??? 😄

Esa....jag snackade för ett par timmar sedan med en granne som är trummis och fråga just om han kunde lägga "levande vispar" på denna så man kommer bort ifrån det statiska i loopen...kul att du tycker om 😄

Stolle....kul att få vara i nå'ns favoriter...precis som att få äran att vara ett kortnummer i någons mobiltelefon 😛 ...känns bra att du gillar det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karl!

Positivt:

- Skön avkopplingslåt. Stämningsfull.

Negativt:

- Liiite enformig i mitt tycke.

Jag stör mig inte alls på någon "svengelska". Jag tycker du ska sjunga på det språk du känner dig bekväm med, och om det är engelska - kör hårt! Mixningstekniskt hittar jag heller inget att anmärka på. Däremot loopade låten från slut till start i Winamp utan att jag ens märkte det, vilket jag tycker tyder på att slutet inte är ett riktigt slut och början inte en riktig början eftersom man knappt märker när den loopar. 🙁

Bra jobbat ändå, tycker jag!

Hälsn.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karl!

Positivt:

- Skön avkopplingslåt. Stämningsfull.

Negativt:

- Liiite enformig i mitt tycke.

Jag stör mig inte alls på någon "svengelska". Jag tycker du ska sjunga på det språk du känner dig bekväm med, och om det är engelska - kör hårt! Mixningstekniskt hittar jag heller inget att anmärka på. Däremot loopade låten från slut till start i Winamp utan att jag ens märkte det, vilket jag tycker tyder på att slutet inte är ett riktigt slut och början inte en riktig början eftersom man knappt märker när den loopar. 😄

Bra jobbat ändå, tycker jag!

Hälsn.

/Christian

Tack Kraset för dina öron....Du har rätt slutet är inget slut än och det är fortfarande en skiss men man hör åt vilket håll det lutar....levande trummor(vispar) och ett piano (laidback)solo är på gång och eventuellt ett stick och fortsättningsvis sång på svengelska..... 😱😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Käre granne, tror nog att denna låt är min favorit bland hela drösen av godbitar du spottat ur dej. Det är framför allt melodislingorna och harmonierna som tilltalar mej. Visparna hasar inte riktigt rätt rytmiskt, kanske räcker att dra ner volymen på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

levande trummor(vispar) och ett piano (laidback)solo är på gång och eventuellt ett stick och fortsättningsvis sång på svengelska

Härligt, härligt. 😱 Ser med spänning fram emot fortsättningen!

Hälsn/C

Link to comment
Dela på andra sajter

Kraset.... 😄

91:an....Kul att du tycker det 😱 ....det ska bli riktiga vispar och jag tror det är pianot som är aningen otajt till och från...annars kom jag att tänka på nu att din röst skulle säkert göra sig i bakgrundskören på mellantemat...ju fler olika röster desto bättre matta 😮😆 du verkar ju ha koll på dina körer har jag hört 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt Karl! Känns först och främst äkta. Gillar verkligen pianot och stämningen du skapat, ett litet minus för swenglisch! 😉 Skulle även vilja ha ett intro.. 😆

Tack för omdömet Richie....det värmer 😉😏

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN:sometimes

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:????

LÅTLÄNGD:2:51

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex.4.2megabyte)

STATUS: Skiss

En av dom första låtar jag postade här på forumet men då i en annan version...nu med en tråd i texten och lite mer laidbackfeeling.....kom gärna med kritik om vad som kan göras bättre om det är någon idé överhuvudtaget.... 😄😏

Provar en sån här nedladdningspryl då det börjar bli tjockt på hemsidan 🙂

OK....om den inte funkar da'....Sometimes

Blev helt harmonisk i kroppen.... så skön låt.

Tyckte sången blev lite låg ibland?

Skulle va skönt o sjunga nåt sånt stillsamt själv nångång...

Härligt!

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...