Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Phoscyon VST. VÀrt att kolla in om man gillar acidslingor, snygg Àr den om inte annat.

phoscyon.jpg

EDIT: La till bild, och JA, VSTn ser ut sÄ.

Redigerat av Neko
Annons
Postat

Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😄

Postat

Äntligen! För exakt ett Ă„r sedan trodde mĂ„nga att den var en bluff! Jag var inte sĂ€ker sjĂ€lv...

HĂ€r ska testas. En Devilfish-303:a kan vara anvĂ€ndbar till mer Ă€n bara Acid! 😏

Postat
Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😏

Tja, det Ă€r ju en emulering av en moddad 303a, sĂ„ det Ă€r inte riktigt samma grej. 😏

Postat
Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😏

Tja, det Ă€r ju en emulering av en moddad 303a, sĂ„ det Ă€r inte riktigt samma grej. 😏

Aldrig har jag kĂ€nnt att följande citat har varit sĂ„ passande 😏

So, today we have computer software consisting of representations of a three dimensional interface on a two dimensional screen, being controlled by third party hardware, so as to emulate the sound of a machine built twenty years ago which was itself built to emulate the sound of a machine built thirty years before it.

Fast Ă€nnu knasigare đŸ˜Č

Anyway, ljudexemplen lÀt skitbra. Synd att den inte finns för mac.

Postat
The quickest way to try Phoscyon demo is put it into host, and set note C0 (lowest note depending on host) on its MIDI track.

With default settings plugin is in "Internal Seq Mode" which means that notes coming from host corresponds to pattern numbers which will be played by plugin.

So put note C0 and play it and you will hear first pattern...

Är det bara jag som inte förstĂ„r? 😏

Jag laddar in pluggen och lÀgger ett C0 i sequencern. Inget ljud.

"lowest note depending on host"? Jaha, dĂ„ provar jag C-2. Fortfarande inget ljud. 😏

Postat
The quickest way to try Phoscyon demo is put it into host, and set note C0 (lowest note depending on host) on its MIDI track.

With default settings plugin is in "Internal Seq Mode" which means that notes coming from host corresponds to pattern numbers which will be played by plugin.

So put note C0 and play it and you will hear first pattern...

Är det bara jag som inte förstĂ„r? 😏

Jag laddar in pluggen och lÀgger ett C0 i sequencern. Inget ljud.

"lowest note depending on host"? Jaha, dĂ„ provar jag C-2. Fortfarande inget ljud. 🙁

FÄr ljud i den, men jag vill enklare kunna styra över nÀr ljud ska spelas och inte. Har inte (Àn sÄ lÀnge) fÄtt den att spela noter frÄn min sequencer, men den spelar glatt sina egna (eller mina) interna patterns.

Postat

Sitter fortfarande pÄ jobbet sÄ jag kan inte lyssna pÄ audio demosarna.

Kan inte nÄn sÀga hur den lÄter?

LÄter det enbart 303 över den eller Àr den anvÀndbar till mer Àn sÄ?

Postat

Jag tror att denna demoversion satte lite press pĂ„ svenska Audiorealism, dĂ„ de plötsligt bestĂ€mde sig för att avslöja produkten som Ă€r under utveckling just nu. 😄

shot01.jpg

Bass Line Pro Ă€r för Phoscyon, som Playstation 3 Ă€r för Xbox 360... Är det vĂ€rt att vĂ€nta? 😄

Postat

Vafan!

Dom kan ju inte göra sĂ„ hĂ€r! Nu vet man ju inte va man ska vĂ€lja juh! đŸ„°

Men Audiorealism kör jag redan med, ruskigt bra! Inte sĂ€rskilt dyr heller, hur mkt kommer denna ligga pĂ„? Eller Ă€r det en uppgradering? Ser mycket lovande ut iallafall! 😆

Postat

MÄste ju faktiskt erkÀnna att Bass Line Pro ser betydligt mer avancerad ut!

Verkar finnas fler möjligheter ocksÄ!

Blir nog en Bass Line Pro! Vekar slÀppas ganska snart, undra va priset kommer ligga pÄ?

• 2 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

NÄn som har testat?

Hur funkar den? LÄter det bra?

NÄn som har testat Bassline Pro ocksÄ kanske?

Redigerat av Soundborn
Postat
ja precis!

Har du testa hacke?

FrĂ„ga mig efter helgen... 😆

baaah vill inte vÀnta..

*abstinent* har inget internet hemma Ànnu!!

tÀnk Ä vara din flickvÀn "du fÄr vÀnta till efter helgen" jag kÀnner mig dissad hacke!

😆

Postat (redigerat)

Sweet...

Har laddat hem demot... och föresten stĂ„r det fel i titeln pĂ„ Ă€mnet... man kan anvĂ€nda den i 30 minuter och 3 sekunder = 30'3" minuter 😛

Redigerat av allansson
Postat
Sweet...

Har laddat hem demot... och föresten stĂ„r det fel i titeln pĂ„ Ă€mnet... man kan anvĂ€nda den i 30 minuter och 3 sekunder = 30'3" minuter 😛

hur lÄter den allansson?

Postat

OT: Jag sÄlde min TB303'a till Estrad, tror det var -99. Hur som helst sÄ hade jag ringt till dem tidigare för att snacka igenom ÀffÀren. NÀr jag kom in med den stod redan en ny köpare dÀr, redo att lÀgga vantarna pÄ den. Det visade sig vara en roddare till Astral Projection som lirade i annexet senare pÄ kvÀllen. Svinbra konsert btw.

Började sakna den efter ett tag och körde lite ReBirth, men fick den aldrig att sjÀlvdista sÄ dÀr skönt som den riktiga gjorde.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.