Jump to content
Annons

soulbreach


onid

?  

16 röster

  1. 1. ?

    • bra skit
      11
    • obra skit
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Fitting concept

ARTIST/GRUPP: Soulbreach

GENRE: Modern rock musik

LÅTLÄNGD: 3-4 min

KOMPOSITÖR: Dino Medanhodzic/Pär Fransson

PRODUCENT: Dino Medanhodzic

EV. MEDVERKANDE: Soulbreach

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 8

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.soulbreach.com/sounds/soulbreac...tingconcept.mp3

det här är en ny låt från nya demot.

Inspelat i min "studio".

Tyck gärna till om låten och produktionen..

!! Varnar för typisk metalproduktion !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Svänger så man blir bäng i huvudet 😳 Väldigt bra ljud för att vara en demo i denna genre, lite låga pukor i sticket vid 2.20 (tycker jag)

tackar så mycket. =) ska kolla det där med pukorna snarast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tajt, välspelat och grymt snyggt och varierat arrangemang. Snygga melodier och bra sångare/skrikare.

Gillar produktionen, den är distinkt, tydlig och aggresiv som sig bör. Tycker dock att basen hamnar lite i skymundan. Allt annat i låten hörs perfekt men basen känns lite grumlig/odistinkt (vet inte hur jag ska förklara). Känns inte som att den är för låg, utan mer som att den inte riktigt passar in i den i övrigt sterila och snygga ljudbilden(missförstå mig rätt här. Låten funkar ju som den är, mest bara en detalj jag tänkte på). Virveln försvinner bitvis också på solopartiet(?) 2.40-2.50.

Bra jobbat. Betyg bra skit eller 4/5. Schysst låt även om det inte riktigt min stil av metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tungt o fett, kan däremot inget om genren i sin helhet.. sången kommer fram bra.

Däremot får jag en känsla av instängda frekvenser, runt botten -> lågmid och vid mid nånstans.. det låter som en stor bumleklubba som ligger o draperar mixen.

MEN VILKET JÄKLA ÖS!!!!!!!! brukar normalt inte gilla sånt här men det här var rackarns dyngbra.. har ni fått kontrakt än?

Link to comment
Dela på andra sajter

oj. :rolleyes: tackar så hemsk mycket för alla snälla svar!

"Däremot får jag en känsla av instängda frekvenser, runt botten -> lågmid och vid mid nånstans.. det låter som en stor bumleklubba som ligger o draperar mixen."

Jag håller med dig om detta nu när jag lyssnar i efterhand i vanliga stereos, men just då när jag mixade så tyckte jag att det lät ok. orkar inte gå in o gräva i det nu =) får göra bättre ifrån mig på nästa inspelning vi gör..=)

"har ni fått kontrakt än?"

ökenkontrakt är ju inte svårt att få, men vi vill nog hellre få ett kontrakt där de kan erbjuda lite pengar för skivinspelning bla. men det är svåra tider så atte... drömma får man göra.. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver mens jag lyssnar som det heter. Väntar på ett våldsamt gurasolo... kommer det?

Totalt sett djävulskt bra. Bättre än skivor jag köpt i samma genre. Jo där kom solot... lite för KORT tycker jag. En smaksak förstås, men när ni ändå öser på som satan; och du har definitivt kompetensen, så tycker jag guran kan få briljera lite mer. Varför hålla igen, liksom...

Svinbra och spännande instrumentinsatser i övrigt. Utmärkt sång.. tja.. what to say... Släpp en skiva:)

Mixen avstår jag i vanlig ordning från att kommentera.

tjong

Bengan

****

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...