Bunga Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 (edited) Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills: DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!) JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? 😛 JEFF HEALEY BAND (CAN) CELTIC FROST (CH) STRYPER (US) NEVERMORE (US) DORO (D) GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US) CACTUS (US) METAL CHURCH (US) CATHEDRAL (UK) THE SWEET (UK) EASY ACTION (S) KROKUS (CH) EVERGREY (S) (Tjoho!! 😉 ) JADED HEART (D) LORD BELIAL (S) FIREWIND (S) RAISE HELL (S) THE STORYTELLER (S) Edit: uppdaterat.. Edited December 3, 2005 by Bunga Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 W.A.S.P (US) (Ses där Thimmie..? 😉 ) W.A.S.P. Är inte det de där hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Biorno Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 W.A.S.P (US) (Ses där Thimmie..? 😉 ) W.A.S.P. Är inte det de där hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för? Jo, dom har ju även gjort en av världens bästa låtar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 3, 2005 Author Share Posted December 3, 2005 W.A.S.P (US) (Ses där Thimmie..? 😉 ) W.A.S.P. Är inte det de där hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för? 😛 Det kan inte vara lätt att vara Siewert idag, han lär ju få så mycket skit för den där debatten.. Nå, vad säger alla rockers på forumet om uppställningen hittills? Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Riktigt kul att det går bra för Evergrey! Lirade ihop både i Baltimore och i Amsterdam för några år sen. Maken till gött band får man leta efter! Självklart ska jag åka och titta på dom ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Riktigt kul att det går bra för Evergrey! Lirade ihop både i Baltimore och i Amsterdam för några år sen. Maken till gött band får man leta efter! Självklart ska jag åka och titta på dom ^^ Ja, Evergrey är mitt favoriten på den listan! Har bara sett dem live en gång men fyfan! Det var det grymmaste jag sett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Har bara sett dem live en gång men fyfan! Det var det grymmaste jag sett. Har sett dem några gånger nu och ser dem gärna många gånger till, lugnt ett av sveriges bästa liveband! Deras live-dvd som släpptes i somras är ju inte dåligt fet heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vallhagen Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa? Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte läst på, men jag antar att det är Andy Scott och lite kompfolk? Jag såg en sån sättning nångång tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! Värt att kolla tror jag. *** Men som allt annat; Om man inte "var med" då, och alltså inte kan uppnå en nostalgikick, så kan det nog bli ankskit... jaja... /ebnagn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Har sett dem några gånger nu och ser dem gärna många gånger till, lugnt ett av sveriges bästa liveband! Deras live-dvd som släpptes i somras är ju inte dåligt fet heller. Du, DVD:n är nog det bästa jag sett! Får fan ståpäls. Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. Måste nog kolla på den nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. Hehe, ja det är ju lite kul när han börjar på fel rad där också, "conspira, öh, flöflö".. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. Hehe, ja det är ju lite kul när han börjar på fel rad där också, "conspira, öh, flöflö".. 😆 Haha. Det har jag ärligt talat inte lagt märke till. Jag har varit i extas antagligen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa? Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte läst på, men jag antar att det är Andy Scott och lite kompfolk? Jag såg en sån sättning nångång tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! Värt att kolla tror jag. *** Men som allt annat; Om man inte "var med" då, och alltså inte kan uppnå en nostalgikick, så kan det nog bli ankskit... jaja... /ebnagn Ja det ska visst vara Scott med lite löst folk. Nä, man var ju inte med när det begav sig, men det kanske kan va nåt att lyssna in sig på ändå och hoppas att det inte blir ankskit 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dejv Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 kommer easy action kommer jag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altzi Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Kan bli svårt att toppa årets artister, men man kan ju alltid smaska på wookad älg !! 😄 Dio Kansas Dream Theatre Malmsteen Hellfueled Freak Kitchen Saxon Motörhead Sabaton Sammy Hagar M fl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johahl Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Grymt bra med nevermore! Hoppas att fler svenskar får upp ögonen för dem. Sångaren warrel har en så skön och speciell röst och gitarristen jeff loomis är en snabb jäkel på gitarren. Det lär lätt bli en höjdpunkt. Sen är deep purple och evergrey schysst. Steve Morse är ju en favorit och det är ballt att han lirar med gamlingarna 😄 Vad tycker ni om wacken då? http://www.wacken.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
basshole Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 the sweet SKA man lyssna in sig på, sweden rock eller ej!!! tyvärr har andy scott's olika versioner av sweet ofta resulterat i någon form av "smokie" pastisch.. jag såg en video nyligen med intervjuer, live klipp etc med the sweet. väääldigt sorgligt att se Brian Connely i sådan rutten, "fullgubbe" form! i vilket fall visades korta klipp med andy scott's dåvarande sättning och maken till L.A-ism (läs: pufflugg, randiga tights, 5-strängade basar uppe vid hakan, valley arts gitarrer) har jag aldrig sett.. nä ska man uppleva magin med ett av världens genom tiderna bästa band ska man börja nånstans vid mars -71 (funny funny) och sedan sluta tvärt vid Love Is Like Oxygen -78. förresten är nog mick tucker en av världens mest underskattade trummisar! (och Dag Finn en av världens värsta gravskändare!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Sweet och många andra gamla band. Är det lite Spinal Tap-varning då 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest musik Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Hej! Jeff Healey Band är den största överraskningen med tanke på att de inte finns mer! Sedan har Randy Bachman with Band lovat att komma. Hur det nu blir. Värsta tänkbara datum dock för detta! Krockar med FotbollsVM! Fiasko? 😳 :musik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills: W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? Edit: uppdaterat.. Wow! Där ja! Jag har sett dem en gång innan. Men det är klart frestande att kolla in dem igen! 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torre Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 (edited) JOURNEY (US)W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? 😆 STRYPER (US) SWEET CACTUS (US) METAL CHURCH (US) KROKUS (CH) Edit: uppdaterat.. Vilket årtionde lever vi i egentligen?🙂 Edited December 5, 2005 by Torre Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJRockford Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Bra musik är tidlös. Sweet har gjort en rejält gäng fantastiska låtar (då tänker jag ju inte främst på tuggummi-popen eller Ballroom Blitz) och den nuvarande sättningen turnerar ju ganska flitigt, och för generallt sett väldigt bra recensioner. Har även sett lite halvdåliga videos på internet, och det låter väldigt bra om dom i a f! Läste i senaste numret av Sweden Rock Magazine att Ritchie Blackmore skulle kunna tänka sig att göra ett gig med Mark II-sättningen av Deep Purple, men inte så mycket mer (enligt honom har dom ett väldigt tokigt management). Hade ju varit rätt coolt om det blev på SRF i sådana fall. Även om det kanske inte är så troligt. Tycker annars att Steve Morse är en väldigt duktig gitarrist, men passar dåligt i Purple med sitt på tok för fusion-inspirerade spel. Eller vad det nu kallas. Vad kan man hoppas på fler för band? Själv hade jag gärna sett att dom plockade dit Return, ett riktigt bra live-band med ett rejält knippe riktigt bra låtar. Savatage, om dom nu existerar fortfarande, hade nog gjort sig bra på festivalen också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest denton Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Jag har hör lösa rykten om Bon Jovi, Aerosmith, Def Leppard men som sagt det är rykten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy_L Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela på Sweden rock.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? 😄 STRYPER (US) SWEET CACTUS (US) METAL CHURCH (US) KROKUS (CH) Edit: uppdaterat.. Vilket årtionde lever vi i egentligen?😮 Våren -85. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke H Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills: DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!) JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? 😉 JEFF HEALEY BAND (CAN) CELTIC FROST (CH) STRYPER (US) NEVERMORE (US) DORO (D) GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US) CACTUS (US) METAL CHURCH (US) CATHEDRAL (UK) THE SWEET (UK) EASY ACTION (S) KROKUS (CH) EVERGREY (S) (Tjoho!! 😉 ) JADED HEART (D) LORD BELIAL (S) FIREWIND (S) RAISE HELL (S) THE STORYTELLER (S) Edit: uppdaterat.. Mitt band har lirat på samma tillställning som Raise Hell! Blev ärligt talat riktigt förvånad när jag såg dem på listan, visste inte att de var så stora! 🤪 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Vad tycker ni om wacken då? http://www.wacken.com Verkar va en riktigt trevlig festival det också, tyvärr brukar den ju krocka med Gates of Metal och vi har varit lata och åkt till Gates istället. Det är ju ändå ungefär lika många bra band där 🤪 Får se hur det blir i framtiden dock 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela på Sweden rock.. ^^ Enligt Swedenrock-listan också.. 🤪 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vallhagen Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 the sweet SKA man lyssna in sig på, sweden rock eller ej!!! Ja det är f-n helt rätt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning). tjing Bengan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rix Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Ska ju helt klart spana in Cactus. Tim Bogert på bas är fanimej helt tokig och spelar underbart (om han nu fortfarande är med vill säga). Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkrockdude Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Ja det är f-n helt rätt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning). Om jag bara kunde räkna samman alla gånger min far talat om för mig hur underbar Fanny Adams skivan är 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts