Jump to content
Annons

Tråd 1 till 5


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Nattens ämne är:

Hur kan denna Gibson Les Paul Standard-gitarr finnas i en jättebutik i England i Transparent Black, men inte i Sverige eller ens på Gibsons egen hemsida?

Verkar nyinkommen ska sägas. Men borde inte Gibson ha uppdaterat sin hemsida? Tidigare har de bara haft den färgen till andra modeller.

EG01616.jpg

snögg//<_<

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte hårt bajspapper idag! Problemet är att jag nyser varje gång efter att jag snutit mig med det

snyter du dig med bajspapper!?

blä..

själv snyter jag mig inte, jag låter mina betjänter göra det istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snyter mig hela tiden, och hostar - åtminstone den här veckan. Har fått en helt galen förkylning som gör att jag hostar sönder mina lungor och inte kan sova förrän 4-5 på natten oavsett om jag vill eller inte.

Jaja, det blir mycket tid i tv-soffan för en gångs skull...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte hårt bajspapper idag! Problemet är att jag nyser varje gång efter att jag snutit mig med det

snyter du dig med bajspapper!?

blä..

Man måste vara lite ekonomisk!

jag är ekonomisk och refererar till mitt tidigare inlägg!!

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger in ett nytt ämne lite i förtid, så jag hinner spela tvspel innan jag ska sova.

Varför har vissa män ett behov av att dominera toaletten de kissar i?

Jag pratar såklart om det här med att trycka på med blåsan och pissa stenhårt rätt ner i vattnet så att alla i huset ska höra hur duktiga de är. Jag själv och flera andra av mina vänner föredrar att kissa på något annat ställe än rakt ner i vattnet för att minimera risken för stänk och kanske bespara folk ljudet av kissande.

Men i stort sett alla män över 30 verkar se det som sin plikt att dominera toaletten med sina snoppar och maffiga, vältränade urinblåsor.

Att ta i när man kissar kan förresten leda till inkontinens.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej Surikatmamma! MYCKET BRA ämne. Ett som jag funderat över i 4 år, 3 månader 11 veckor, 3 dagar, 11 timmar, 22 minuter och 38 sekunder faktiskt.

Själv tillhör jag kategorin som aldrig pissar rätt ned i vattnet, just för att det inte ska höras. Det verkar dock finnas tillfällen eller platser snarare där det är lämpligare att pissa ned i vattnet så att det verkligen hörs. Ett exempel är på färjan mellan Sverige och England. Annars är det lätt hänt att andra passagarare till och med sparkar upp dörren till toaletten för att de trodde att det inte var någon därinne. Talar av egen erfarenhet. Andra lämpliga ställen kan vara på toaletten till något spelställe (vilketsomhelst egentligen - ju sunkigare desto viktigare) eller på tåget mellan Göteborg och Skövde.

Jag har funderat på om detta hänger samman med det faktum att vissa lägger toapapper i förväg i toastolen innan de trycker ut det bruna. Det gör ju dom för att inte det ska höras heller. Ett slags rädsla för att det inte ska höras att man uträttar sina behov?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag snyter mig hela tiden, och hostar - åtminstone den här veckan. Har fått en helt galen förkylning som gör att jag hostar sönder mina lungor och inte kan sova förrän 4-5 på natten oavsett om jag vill eller inte.

Jaja, det blir mycket tid i tv-soffan för en gångs skull...

Låter som influensan. I värsta fall lunginflammation.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag köpte hårt bajspapper idag! Problemet är att jag nyser varje gång efter att jag snutit mig med det

snyter du dig med bajspapper!?

blä..

själv snyter jag mig inte, jag låter mina betjänter göra det istället!

Är dom förkylda då? Är det du som har smittat ned dem?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag köpte hårt bajspapper idag! Problemet är att jag nyser varje gång efter att jag snutit mig med det

snyter du dig med bajspapper!?

blä..

själv snyter jag mig inte, jag låter mina betjänter göra det istället!

bajspapper=toapapper.

Är det äckligt?

Nää...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på om detta hänger samman med det faktum att vissa lägger toapapper i förväg i toastolen innan de trycker ut det bruna. Det gör ju dom för att inte det ska höras heller. Ett slags rädsla för att det inte ska höras att man uträttar sina behov?

Jag citerar dig själv och så får vi se om vi lär oss något nytt inatt?

"Personligen föredrar jag definitivt det allra billigaste och hårdaste toapappret som finns. Det mjuka smular sig bara av allt vatten som skvätt upp i vertikalled."

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nattens ämne är:

Kan man vara lika känslig för andra nötter som för jordnötter?

Med anledning av att jag känner en del nötter, f'låt brudar... som säger sig vara känsliga för jordnötter, så undrar jag om man kan vara lika känslig för andra nötter också eller istället, såsom pistagenötter, cashewnötter m.m.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

nötter är gott, men inte typ dundersaltade jordnötter som har nog fett att mätta halva eritrea!!!

fö. har jag suttit och lödit Slam-switch från kl. 2 nu!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Intressant.

Jag hörde om ett program om överlevnad på radion en gång. Där satt experter, som själv hade erfarenhet också, och talade om vad man ska ha med sig om man blir övergiven i öknen och bara har vatten (i obegränsad mängd) samt bara får välja ett enda livsmedel för att överleva i ett år!

Vad svarade de, tror ni?

Jordnötter.

Med dessa (plus vatten) kan man tydligen överleva ett helt år utan nåt annat. Det funkar tydligen inte med något annat livsmedel utan att man får enorma brister och skador, blir blind osv.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju inte skriva här mitt på dagen? sluta fuska!

"och?"

Jo man lägger papper i toaletten för att det inte ska "skvätta upp i vertikalled".

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Man får ju inte skriva här mitt på dagen? sluta fuska!

"och?"

Jo man lägger papper i toaletten för att det inte ska "skvätta upp i vertikalled".

Jo, jag får. För jag är fascist för denna tråden, eller vad det heter...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju inte skriva här mitt på dagen? sluta fuska!

"och?"

Jo man lägger papper i toaletten för att det inte ska "skvätta upp i vertikalled".

Jo, jag får. För jag är fascist för denna tråden, eller vad det heter...

😄

Om du ger upp och också börjar lägga papper i toan så måste du iaf erkänna det här. såna är reglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Man får ju inte skriva här mitt på dagen? sluta fuska!

"och?"

Jo man lägger papper i toaletten för att det inte ska "skvätta upp i vertikalled".

Jo, jag får. För jag är fascist för denna tråden, eller vad det heter...

😆

Om du ger upp och också börjar lägga papper i toan så måste du iaf erkänna det här. såna är reglerna.

Jag e rebell.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nötämnet var inte särskilt uttömt, men jag skapar ett nytt lite i efterhand för natten som går:

Vilka är vårens färger på kläder?

Vitt sägs vara huge. Men även svart - varför är det så?? Vet ni några fler?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nattens ämne är:

Varför heter det inavel?

Jag tycker det är ett märkligt ord. Härstammar det på något sätt ifrån navel och navelsträng? I naveln kommen eller Ifrån naveln kommen? Men det gäller väl alla varelser i så fall? Iaf de med navelsträng...

Märkligt detta...

Eller hänger det samman med uttryck som att peta sig i naveln, navelskåderi, ägna tid och kraft åt det inre och gå till botten med sig själv... Inavel är ju på sätt och vis ett sätt att gå till sig själv eller i alla fall den egna familjen på ett märkligt sätt...

Eller handlar det om att avla inifrån sig själv, inífrån den egna familjen: in-avel? Ja, det är ju faktiskt det det hela handlar om.

Märkligt detta...

Sena tankar.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nötämnet var inte särskilt uttömt, men jag skapar ett nytt lite i efterhand för natten som går:

Vilka är vårens färger på kläder?

Vitt sägs vara huge. Men även svart - varför är det så?? Vet ni några fler?

☺️

Trenden för året är att frångå dom traditionella färgnamnen, och istället använda sig av den hexadecimala koden. Då slipper man hålla på med förklaringar som "en ljus nyans av blått", utan kan istället gå direkt på sak och säga saker som "#DADDE1 ger en sådan härlig luftighet".

Vårens nyans på kläder sägs vara #FFB7CF

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...