Jump to content
Annons

Plugin JCM900 strular


Blodis

Recommended Posts

Hej! Jag hittade ingen annan tråd om detta så jag startade en ny 😱

Efter jag formaterade datorn och instalerade allt igen så strular det med JMC 900 Pluggen. När jag INTE spelar upp nått så stiger cpukraften i topp efter en liten stund 😎 ,det funkar fint så länge jag spelar upp nått.blir lite bättre om jag trycker in Monitorknapparna på dom kanaler jag har JCM900 på.

Det har ju funkat fint tidigare,har jag missat nått?!

Kör Cubase sx2 Winxp amd64 3000+ 1024 ram M-audio 24/96 audiofile

Enklast kanske är att skaffa en riktig stärkare 😲

Redigerat av Blodis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Antar att det är GuitarSuite från Simulanalog vi pratar om? Jag har upplevt samma problem som du, fast med ett EMU1212M-kort. Dock, endast om man kör med 48 khz samplingsfrekvens. Väljer man istället 44.1 khz så kan man lasta på med i princip hur många som helst. Vet inte vilken komponent det är fel på dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan vara ett denormaliseringsproblem. Vissa pluggar kan gå loco när de blir matade med absolut ingenting. Det finns VST-pluggar som motverkar detta genom att generera lite lite brus helat tiden.

Sök på www.kvraudio.com efter "denormalization" så kommer du förhoppningsvis hitta något. Lägg då den pluggen före den plugg du tror orsakar problemet.

Edit: Hittade en gratis plugg och lite information om problemet på Digital Fishphones hemsida.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Tack för tipsen :rolleyes: Tyvär så funkade inte pluggen för mej,men jag testade för skojs skull att lägga en grungelizer före istället.Och med utmärkt resultat.

Det gick ju att ställa den såpass tyst att inte jag störs av bruset iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...