Jump to content
Annons

Behringer DSP9024 Utradyn


Recommended Posts

Annons

Jag tycker den är OK för pengarna. Jag har dessutom uppdaterat den med digitala in/ut samt programvaran genom att bytta ut en krets i lådan så att det går att styra i realtid via midi så att det nästan känns som en mjukvarumulticompressor fast den funkar inte att ha som VSTplugg. Du måste ju skicka ut signalen från datorn in i 9024 och tillbaka igen.

Som slutmasteringsverktyg vid komersiell utgivning så skulle jag nog rekommendera mjukvara istället men den duger gott till demostudion.

Rörsimulatorn kan vara trevlig att nyttja vid inspelning om man vill skita till hardvarusyntar mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en sådan tidigare - och tycker att den gjorde ett bra jobb. Det finns en auto-inställning som ger ett förvånansvärt bra resultat - och framför allt en bra startpunkt för att börja skruva vidare från.

Det är klart att du kan köra den som plugineffekt. Numera finns ju en fuktion i SX3, så att Cubase kan kompensera för fördröjningen även på externa prylar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...