Jump to content
Annons

The hjärta & smärta Ep


Eliasson

Recommended Posts

Så vad tycker ni?

Själv är jag helt galen i "Dom som försvann". Underbar barnkör. Sjukt bra låt som växer sig inpå en mer och mer för varje lyssning. Tycker hela EP´n håller bra klass. Bättre och jämnare än "Du och jag, döden" i mina öron iaf.

Denna EP är näst efter "Verkligen" och "Isola" det bästa dom gjort tycker jag 🙂

Har ni inte hört den, så tjakka den NU.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tyckte inte att det var särskilt bra. Jag tyckte om Kents första, andra och tredje. Hagnesta Hill är helt okej, men känns lite kall. Vapen och Ammunition är direkt dålig. Blev jätteglad för uppgången i och med förra skivan, framförallt tack vare låtar som Klåparen, men den här EP:n är en tillbakagång til det dåliga, stelt hittiga och känslokalla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte inte att det var särskilt bra. Jag tyckte om Kents första, andra och tredje. Hagnesta Hill är helt okej, men känns lite kall. Vapen och Ammunition är direkt dålig. Blev jätteglad för uppgången i och med förra skivan, framförallt tack vare låtar som Klåparen, men den här EP:n är en tillbakagång til det dåliga, stelt hittiga och känslokalla.

mja, håller inte alls med.

EP´n är inte alls speciellt "hittig" i jämförelse med exempelvis "Verkligen". Där ligger hitsen på rad ju. Snarare kan man jämföra den med spår som "innan allting tar slut" på Isola. Det är ju samma feeling i detta som den.

Håller dock med dig om hagnesta hill. Den var ryslig. Endast Music non Stop var fet på den. Resten grå, kall och otrevlig.

men smaken är som...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny ep:n är ruggig. Har framförallt fastnat för "refrängen" i Vi mot världen. Verserna i A&E och slutet i Dom som försvann (när Jocke o barnen sjunger om vartannat), sjukt bra 🙂

På tal om Hagnesta Hill så gillar jag den för att det är skivan som har bäst ballader, Stoppa mig Juni, Cowboys, Insekter, Kevlarsjäl. Iofs gillar jag alla kent-skivor 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte inte att det var särskilt bra. Jag tyckte om Kents första, andra och tredje. Hagnesta Hill är helt okej, men känns lite kall. Vapen och Ammunition är direkt dålig. Blev jätteglad för uppgången i och med förra skivan, framförallt tack vare låtar som Klåparen, men den här EP:n är en tillbakagång til det dåliga, stelt hittiga och känslokalla.

mja, håller inte alls med.

EP´n är inte alls speciellt "hittig" i jämförelse med exempelvis "Verkligen". Där ligger hitsen på rad ju. Snarare kan man jämföra den med spår som "innan allting tar slut" på Isola. Det är ju samma feeling i detta som den.

Håller dock med dig om hagnesta hill. Den var ryslig. Endast Music non Stop var fet på den. Resten grå, kall och otrevlig.

men smaken är som...

När jag säger hittig menar jag inte låtmässigt utan produktionsmässigt, ursäkta om jag var otydlig där. Men vi har uppenbarligen olika smak i vilket fall; jag tycker att Musik Non Stop är det absolut svagaste kortet på Hagnesta Hill 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det mesta med Kent 🙂 Man är inte direkt bortskämd med bra musik på svenska. Jag tycker också att V&A är den tråkigaste av deras skivor, men shit vad den har sålt. Måste ju finnas nåt som tilltalar folk där. EP:n är helt ok. Särskilt de tre första låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jo då, nu är den inhandlad. Det är inga hits direkt. Men det är bra. Hur bra kan jag inte bestämma mig för ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som försvann växer på en som ett dåligt fruntimmer!

Du kommer att älska den, thimmie my man!

"Dom som försvann" är sketbra! Inget snack! Men vad jag tycker om övriga EP:n är ännu oklart. Återkommer...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu återkommer jag: EP:n är mycket bra! Jag tror att "Flen/Paris" är näst bäst efter "Dom som försvann". Najs att de släpper en EP. Det borde göra det i fortsättningen också istället för B-sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker de tre sista låtarna är lätt de bästa. Äntligen börjar dom hitta tillbaka till den gamla Hagnesta hill-ballad-känslan. Den första är minst bra, dom som försvann tröttnade jag ganska snabbt på men resten är svinbra ju. Höst, melankoli och åka buss/bilkänslan är den bästa 😆

Tidigare har jag bara gillat kent för hagnesta hill, chans och socker!

Dom ska hålla sig till de softa låtarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig förstått "storheten" med Verkligen...

Tycker att det är Kents sämsta album. Första skivan, Hagnesta Hill och Vapen & Ammunition (ej i rangordning) tillhör deras bästa, sedan Isola och sist hamnar Du & Jag Döden och Verkligen (ej heller i rangordning).

V&A är lite ojämn, men de låtar som är bra är grymt bra. Kents nya EP:n är en klar förbättring jämfört med Du & Jag Döden. B-sidor 95-00 (dubbel-CD) kvalar in bland Kents absoluta toppar. Suedes gamla samling (dubbel-CD) med B-sidor är också grymt bra.

Kul med band som gör riktigt BRA B-sidor... Inte några överblivna "skräplåtar" eller varianter på A-sidan. Kent och Suede har ju båda haft två, tre "B-sidor" på singlarna med låtar som ofta har varit bättre än många av albumspåren.

Det är min åsikt om det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...