Jump to content
Annons

Ändra bitrate i Cubase sx2

Recommended Posts

Hårboll (oregistrerad)
Postat

Hej

behöver ändra bitrate i cubase sx 2 till 16 ist för 24 då jag har massa samplingar i 16 bit. Hittar dock inte var jag ändrar detta i cubase.

Mvh David

David

Annons
Postat

Så länge du jobbar inne i Cubase behöver du inte ändra på nåra bitar.. Cubase jobbar ,ed 32 bit floating point internt. Ska vara bara att använda dina samplingar ju ??? Fattar inte problemet..

Hårboll (oregistrerad)
Postat

hegobald: Nej, det är mycket möjligt att det inte hjälper mig att ändra bitraten. Var inte det som strulade nu iaf, men jag har lite svårt att hitta vad det är som trasslar och jag tyckte att bitraten vekade troligt då jag har fått väldigt skumma ljud från min guitarport när jag har haft olika bitrate i cubase/guitarport. Försöker lägg samplingar på miditrummor med "rgc:audio sfz".

Djonas: Tack så mycket. löste inte det aktuella problemet, men en hel del andra =)

David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.