Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Brukar inte använda MIDI vanligvis så när det nu var dags så stötte jag på patrull....

Har importerat en midifil i PT och använder ljud i Sampletank samt en extern ljudmodul, roland JV-1010. Modulen körs i Patchläge. Problemet är att jag vill ju själv välja ljud men den byter hela tiden tillbaka. Hur stänger jag av att den skickar nån slags sysex.dump till modulen ? hittar det inte i PT-manualen ???

Matte

Redigerat av Audiorent
Annons
Emaj7 (oregistrerad)
Postat

Hej hej!

Det låter som om du har nån form av program change som ligger i början eller nåt. Kolla under windows/'show MIDI Event List' så får du upp lista över vad som midifilen innehåller. Se om du kan hitta nåt konstigt program change där. Ta bort det eller gör ett eget progrom change där du väljer vilket ljud du vill använda.

hoppas det löser sig..

Postat

Det där har jag vart med om ett par ggr.. det brukade lösa sig genom att ta bort det första partiet i en MIDI-fil.. Markera alla spåren och kapa bort fram till första tonen spelas så kommer det säkert lösa sig..

Som Knudan skrev oxå, fungerar säkert ännu bättre, bara det att jag inte tidigare visste om det där... Skall nog se över det där själv!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.