Jump to content
Annons

Roland 303


Nisse

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Vad Àr en Àkta Roland 303:a vÀrd i dagslÀget?

*nyfiken* 🙂

//Nisse

Inte mycket, rent artistiskt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

max 7000:- om du frĂ„gar mig 😳

med alla knobs utbytta mot gelehallon o andra liknande defekter kanske... men ska du ha en i bra skick fÄr du nog hosta upp minst 8...

Inte mycket, rent artistiskt.

ska man ta ovanstĂ„ende i beaktning och tĂ€nka pĂ„ hur ointresant maskinen igentligen Ă€r sĂ„ sĂ€ger jag fortfarande max 7000:-, med förutsĂ€ttning att man fĂ„r en pĂ„se gelehallon pĂ„ köpet 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

max 7000:- om du frĂ„gar mig 😳

med alla knobs utbytta mot gelehallon o andra liknande defekter kanske... men ska du ha en i bra skick fÄr du nog hosta upp minst 8...

Inte mycket, rent artistiskt.

ska man ta ovanstĂ„ende i beaktning och tĂ€nka pĂ„ hur ointresant maskinen igentligen Ă€r sĂ„ sĂ€ger jag fortfarande max 7000:-, med förutsĂ€ttning att man fĂ„r en pĂ„se gelehallon pĂ„ köpet 🙂

hehe... visst Àr den ointressant... men det hindrar inte folk att betala massiva summor...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 🙁

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😳

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

detta mĂ„ste vĂ€ll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min Ă„sikt ... eller vad sĂ€ger du carl b 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr đŸ˜Č

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

detta mĂ„ste vĂ€ll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min Ă„sikt ... eller vad sĂ€ger du carl b 😳

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffĂ€r pĂ„ vasagatan... han hade fĂ„tt in en kille som inte visste ett piss o sĂ„lde sin 303a för 800kr... 🙁 .. sen sĂ„lde musikaffĂ€ren den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

detta mĂ„ste vĂ€ll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min Ă„sikt ... eller vad sĂ€ger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffÀr pÄ vasagatan... han hade fÄtt in en kille som inte visste ett piss o sÄlde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sÄlde musikaffÀren den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffÀr?

SĂ€ger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

detta mĂ„ste vĂ€ll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min Ă„sikt ... eller vad sĂ€ger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffÀr pÄ vasagatan... han hade fÄtt in en kille som inte visste ett piss o sÄlde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sÄlde musikaffÀren den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffÀr?

SĂ€ger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

va? va ha rde me seriös myusikaffÀr att göra? huvidsaken e vÀl inte va rationŽmelan inkÀpo o sÀljpri,s e? lr hur?

ty kler fakticst den verka jÀvligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba pÄ synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ty kler fakticst den verka jÀvligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba pÄ synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Är det lĂ€ttare att ta Ă„t sig personligt nĂ€r man Ă€r full? :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Visdomsord: Att skriva pÄ forumet packad slutar aldrig vÀl, varken i ditt sociala eller digitala liv :rolleyes:

Det kan Àven jag intyga.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sĂ„lde en för inte allt sĂ„ lĂ€nge sedan. Jag trodde jag skulle fĂ„ 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffÀrer som ville ha den heller.

- NÀÀ den Àr ute, ingen som vill ha den.

detta mĂ„ste vĂ€ll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min Ă„sikt ... eller vad sĂ€ger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffÀr pÄ vasagatan... han hade fÄtt in en kille som inte visste ett piss o sÄlde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sÄlde musikaffÀren den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffÀr?

SĂ€ger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

va? va ha rde me seriös myusikaffÀr att göra? huvidsaken e vÀl inte va rationŽmelan inkÀpo o sÀljpri,s e? lr hur?

ty kler fakticst den verka jÀvligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba pÄ synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Dude, vi tar den diskussionen imorgon istÀllet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det för skillnad mellan MC-303 och TB-303?

RĂ€tt mycket.

MC-303 = Digital groovebox, kontrollerad med MIDI

TB-303 = Analog 1-oscillator synth, kontrollerad med CV/Gate / DIN Sync

Olika sequencers och interface, ingen slide pÄ MC-303 och listan fortsÀtter. Som nÄgon sade: "if you liked the TB-303, your most likely gonna hate the MC-303"

http://www.vintagesynth.org/roland/mc303.shtml

http://www.vintagesynth.org/roland/303.shtml

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Faktum Ă€r att ABL (soft 303) Ă€r sĂ„ j@vla bra att en TB-303 nĂ€stan Ă€r överflödig.. "men bara nĂ€stan"!! 🙂 det Ă€r ju nĂ„t visst att ha the real thing. 🙂

Mvh / Starion. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja ABL Àr jÀkligt bra, fast den saknar ÀndÄ lite av bettet som TB-303an har. Den lÄter lite "muddy".

"muddy" vad menar du? jag hör faen ingen skilnad! 😳

/ Starion.

Jag tycker inte den lĂ„ter inte lika "krispig" i de övre registrena som orginalet. Den lĂ„ter lite utsmetad 😄 Men visst kommer den nĂ€ra 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...