Bastian Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Hej! Jag brukar först spela in MIDI i sonar då jag har en JV2080 modul... från denna låter det bra, men när jag sen ska spela in det som audio till datorn blir ljudet dovt o grumligt, diskanten försvinner på nått sätt.... Jag spelar in varje ljud för sig o kollar nivåerna o liknande så att det inte distar, men ljudet suger ändå... När jag ändå är här kan jag passa på att fråga om man ska satsa på att ha full inspelningsvolym(ljudkort) o reglera ljudet från modulen, dvs om det är för högt sänker jag här... eller tvärtom att jag har fullt ljud från modulen o reglera inspelningsvolymen...? Antar att det har att göra med mitt ljudkort ett SB Live Platinum typ 5 år gammalt... eller? MVH bastian Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxmixmaster Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Du kanske spelar in med för låg samplingsfrekvens (dålig återgivning av höga frekvenser) eller så kan ad/da-omvandlaren vara den felande länken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bastian Posted October 29, 2005 Author Share Posted October 29, 2005 hmm ok... kan inte det där så mycket men inställningarna står på 44100 hz o 16bit med möjlighet att välja högre... ad/da omvandlaren sitter väl i ljudkoret? mvh bastian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts