Jump to content
Annons

Reason


axion

Recommended Posts

Hej. Jag har lagt trumma och bas. Ska nu lägga piano med mitt midiklaviatur. När jag spelar utan att spela in går de bra. Men sen när jag ska spela in så kommer inte alla tangenttryckningar med. Vad beror det på? Jagmenar jag har en bra dator med mycket minne osv. Vad kan det bero på?`

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
polyfoniska signaler. du kan välja hur många av tangententtryckningarna som ska komma med i devicen. Leta upp det i din device och testa och klicka lite fram o tillbaka.

eller är jag helt fel ute?

Ja, du är nog fel ute. Även om enheten bara spelar upp en ton i taget så bör Reasons sequencer spela in alla dina tangenttryckningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej. men jag hade samma problem och upplevde det som att det var lösningen men kan varit nåt annat då i samband med det. Det kan inte vara så att han hör tonerna han spelar men dom är inte nerplitade av reason sen pga deviceinställningen?

Redigerat av Eric
Link to comment
Dela på andra sajter

okej. men jag hade samma problem och upplevde det som att det var lösningen men kan varit nåt annat då i samband med det. Det kan inte vara så att han hör tonerna han spelar men dom är inte nerplitade av reason sen pga deviceinställningen?

Nja, han skriver ju följande i det ursprungliga inlägget:

När jag spelar utan att spela in går de bra. Men sen när jag ska spela in så kommer inte alla tangenttryckningar med.
.
Link to comment
Dela på andra sajter

hej. alltså det håller fortfarande på. kan inte hitta några inställningar för just detta heller. det händer när jag spelar upp låten för att sen öva på slingan jag ska spela ocks¨å. så behöver alltså inte spela in för att detta problem ska komma upp,.,

problemet är alltså.

"jag spelar upp låten för att öva på min nya basslinga. När jag trycker ner kommer inte alla mina knapptryckningar med. Vad beror det på?"

MVH Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

hej. alltså det håller fortfarande på. kan inte hitta några inställningar för just detta heller. det händer när jag spelar upp låten för att sen öva på slingan jag ska spela ocks¨å. så behöver alltså inte spela in för att detta problem ska komma upp,.,

problemet är alltså.

"jag spelar upp låten för att öva på min nya basslinga. När jag trycker ner kommer inte alla mina knapptryckningar med. Vad beror det på?"

MVH Erik

Försöker du spela samma toner på en device som triggas från sequencern samtidigt? Jag förstår inte riktigt vad det är du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör nn-19. kör ett basljud där. Ska spela en slinga till mina andra ljudjag gjort. När jag sätter igång låten för att lyssna och spela samtidigt så kommer inte alla toner med., PLus at i sequensern så kommer det en massa konstigheter., precis som om jag håller ner en tangent fast jag ej gör det.

Någon som känner till detta??

MVH Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...