Jump to content
Annons

Panorering från olika spår kvar på group channel?


alcedo

Recommended Posts

Om jag har två utpanorerade ljudspår (höger resp vänster) som jag skickar till en groupchannel för att lägga på effekt exvis Guitar Rig så blir det inte utpanorerat som i originalspåren. Det verka som groupchannel bara spelar upp den ena kanalen. Hur får man in båda kanalerna samt behåller panoreringen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skapa en groupchannel som är i stereo :rolleyes:

Edit:

Är de båda utpanorerade gitarrspåren mono? eller 2 panorerade stereokanaler?

Har du en groupchannel i stereo kan du routa vänster respektive höger kanal in i groupchannel'ns Left och Right och då bibehålla din panorering, men det ska funka utan att behöva göra detta.

Lycka till

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

mm, och sen när du spelar ljuden i guitarrig... vad händer då? om du bara spelar det ena ljudet säg det högra,så händer det att guitarrig panovrerar om ljudet och lägger det i mitten!

Kolla så att fallet inte är så! Har haft samma problem själv nämligen 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

jag har också stött på detta problem (nu ett par månader senare) fast med amplitube..

panoreringen funkar utmärkt i group channels, men så fort jag lägger till amplitube så hamnar ljudet alltid i mitten, väldigt störande.. någon som vet vad man kan göra åt detta problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, när jag har amplitube på vanliga audio kanalen så funkar det finfint, försöker bara spara lite datorkraft.. jobbigt att ha uppe fyra st amplitube (om man har 4 likadana gitarrer) när det kanske går att bara ha en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. lyssna på er själva.. det verkar som om ni försöker få stereospår (panorering) att funka genom mono effekter (amplitude) 😲

Fundera ett tag på det här med skillanden mellan mono-spår och stereo-spår innan ni svarar 😱

EDIT: Lundin var på rätt spår.. 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. lyssna på er själva.. det verkar som om ni försöker få stereospår (panorering) att funka genom mono effekter (amplitude) 🙂

Fundera ett tag på det här med skillanden mellan mono-spår och stereo-spår innan ni svarar :rolleyes:

EDIT: Lundin var på rätt spår.. 😛

Nu är jag kanske ute och tomtar en dag för tidigt, och jag äger inte amplitube, men visst sjutton är det stereoeffekter i amplitube?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...