Jump to content
Annons

elgitarr plugg...


mange_andersson

Recommended Posts

tjena,

jag är ute efter en elgitarr plugg som man kan göra solos med..? nån som har nått förslag?

jag har virtual guitarist men den kan man ju inte lira solos med...

jag är också ute efter en plugg som man kan lägga upp shyssta beats med...

nån som vet vad jag ska ha?

tack på förhand! magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gitarrsolon är en konstart som ingen maskin kan få till. Det måste finnas en själ, en hjärna och några fingrar med i spelet. Alla delarna måste samarbeta för ett lyckat resultat.

Eller vad skulle du tycka om tavelskonstnärer vid namn "P4 2BG Ram"?

De tavlorna skulle inte jag köpa i alla fall!

Jo, jag vet att jag är knäpp men min poäng tål att tänkas på.

Så mitt tips till dig är att fråga om någon på forumet är intresserad av att lägga några solon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja se (höra räcker) en programmera ett Norum-solo

Är väl inte svårare än att nån som är en fena på det där med gitarrsolon och syntprogrammering sätter sig ner och skriver. Går det att emulera piano med datorer så går det nog att emulera en träplanka med ståltråd också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrrmm.. pitch bend-hjulet på min midiklaviatur funkar å andra sidan rätt bra i slayer också. 😉

Men visst - Det är riktigt svårt att göra en gitarrsynt som låter övertygande för någon som faktiskt spelat elgitarr ett tag. Hänger nog väldigt mycket på hur man spelar den dessutom. Vill man bara ha en elgitarrslinga för nån eurodancelåt eller nåt sånt, så är det ju möjligt att ingen hör nån skillnad om man använder Slayer 2, men man kanske inte vill starta sitt eget syntbaserade hårdrocksband. Dessutom är det ett jäkla slit att försöka programmera elgitarrslingor för hand. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena!

tack för alla svar!

jo jag vet att det är svårt att lägga ett solo med en synth men om det är någon som bara vet nån plugg som gör det möjligt så skulle jag vara tacksam..! jag är inte intresserad av att programera ett solo... jag vill spela det på synth...

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...