Jump to content
Annons

Köpa ny gitarr med mick!


Pusa

Recommended Posts

Jag skall bege mig mot varmare breddgrader omkring jul.. och då skulle jag vilja ha en gitarr med mig.. gärna någon form av mindre storlek, men en som faktiskt låter bra och kostar omkring 2000 kr.. (finns ju risk att den inte mår så bra av väderomställningen etc. Plus att den ju skall fraktas med flyg och så, vilket oftast resulterar i någon form av skada när man ser den nästa gång..

Någon som kanske vill sälja en gura, eller vet någon bra som inte kostar en förmögenhet?!

ex SX exempelvis kostar typ 1350 kr.. och den har en inbyggd mick.. helt sjukt billigt, men är den alltså såååå dålig som priset tyder på?

dela dina erfarenheter här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Jag tycker att SX DG180CE DSR med miksystem och cutaway är stabil för de pengarna. Jag köpte den i höstas, tanken var att jag skulle köpa den billiga fräcka sx med en scorpion eller spindel eller vad fan det är på halsen. Men den lät trist och var extremt oskön oså efter lite provspelande kom jag fram till att det var nog värt att slänga in en tusenlapp till. 2200 tror jag den kostade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag tycker att SX DG180CE DSR med miksystem och cutaway är stabil för de pengarna. Jag köpte den i höstas, tanken var att jag skulle köpa den billiga fräcka sx med en scorpion eller spindel eller vad fan det är på halsen. Men den lät trist och var extremt oskön oså efter lite provspelande kom jag fram till att det var nog värt att slänga in en tusenlapp till. 2200 tror jag den kostade.

2200.. det är överkomligt...

Någon mer som har erfarenheter om SX?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte SX men det är ju jag det. Allt är subjektivt. Spana in Cort's gitarrer! De hade någon model som alla tyckte om! Och den kostade inte så mycket.

Tänk bara på att köpa till ett case om du ska flyga. Men ta med den som handbagage.

Jag är själv sugen på en mörk Cort jag sett i min stad, Göteborg. Det är mer en bluesacke som är mycket rund och rätt liten. Men schysst ton 😏 dock inget micksystem.

Föredrar helst att micka upp gitarrerna med mick (även live)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte SX men det är ju jag det. Allt är subjektivt. Spana in Cort's gitarrer! De hade någon model som alla tyckte om! Och den kostade inte så mycket.

Tänk bara på att köpa till ett case om du ska flyga. Men ta med den som handbagage.

Jag är själv sugen på en mörk Cort jag sett i min stad, Göteborg. Det är mer en bluesacke som är mycket rund och rätt liten. Men schysst ton 😏 dock inget micksystem.

Föredrar helst att micka upp gitarrerna med mick (även live)

Jag bor oxå i GBG.. har en nice Simon&patrick som jag är jäkligt nöjd med vid spelningar jag haft här i trakten.. Själv mickar jag alltid upp vid en inspelning med pluggar även in samtidigt för att få lite mer distinkt strängljud... Jaja.. anyway..

Anledningen till att jag vill ha med pickup, är därför att jag tänkte jobba där nere under ett par månader.. och om man då skulle kunna spela lite på någon turistkrog eller liknande, så skulle det ju vara mer än välkommet... (det kommer dock inte att vara huvudsysslan)..

Sen är det skönt att kunna ha den att koppla av till så det är ju bra om den även har bra akustiska förutsättningar..

Att micka upp på scen har jag aldrig vart någon stor fan av.. det blir så stelt..

Ingen som vet vilken gitarr red_house_painter menade eller? Cort bortde ju ha någon relativt billig med pickup kan man ju tycka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...