Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Är det någon som kan hjälpa mig?

Effektreturerna i på mitt mixerbord är i stereo. När jag lägger in en effekt så hamnar effekten bara på vänster högtalare. Måste jag ha en stereo-sladd, eller vad gör jag för fel?

Annons
Posted

Stereoreturer måste matas med två signaler, left och right. Du har antagligen bara kopplat in sladd i Left. Om effektburken har stereooutput kopplar du med två sladdar till mixern.

Posted

Problemet är att det bara finns en stereoingång(alltså en kontakt, stereotele) och jag har ingen stereosladd, dock en insertkabel, men det verkar ju inte vara till någon nytta.

Posted

Om du har en vanlig kanalstrip ledig, ta in returen på den istället, då får även fler valmöjligheter att bearbeta effekten (beroende på vad du har för bord) t.ex. EQ:a effekten och personligen tycker jag det är bekvämare att ha returen på en riktig regel istälet för en vridputt. (Beroende på bord såklart).

Posted

Tack för tipsen! :rolleyes:

Ska testa att lägga på separat kanal istället(jag har trots allt 30st till övers). I övrigt verkar det som om jag måste ha en stereosladd för att köra den till fx return, får väl försöka fixa en sådan i veckan.