Jump to content
Annons

Staplegun - Playtime


Recommended Posts

Vet att den är aningen enformig, vad tycker ni, ska jag fortsätta på den?!

* LÅTNAMN: Playtime

* ARTIST/GRUPP: Staplegun

* GENRE: House

* LÅTLÄNGD: 4:17

* KOMPOSITÖR: Mikael Nilsson

* PRODUCENT: Mikael Nilsson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 5,89 MB

* STATUS: Skiss

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sorry, den här gången diggar jag faktist inte... introt är aldeles för långt man undrar när ska det dra igång? Eller är det såhär hela låten? Det visade ju sig att det inte var så, som var tur det! Du gör fin fina produktioner men den här gången så gick det inte hem hos mig. Men jag har ju hört dina andra låtar och jämför med dem, så jag har höga krav på dina grejer! 😄

Tyckte basen var lite väl grummlig också,

Men jobba på, du har redan imponerat på mig, man kan ju inte lyckas med allt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tror jag skrev om den andra förra låten jag lyssnade på. Det är snyggt producerat, men det säger inte mig mer än så. Men klart trevligt att lyssna på, lungt och sansat med sjyssta ljud.

Bara för att jag inte tycker det är intressant så är det ju inte dåligt, inte nånstans. Man har ju olika smak bara. Jag tycker det är tråkigt med snäll house över lag, det "ska" liksom vara klubbhouse om det ska gå hem hos mig.. 🙂 Så jag är en insnöad fåne som inte kan se över den egna horisonten typ.. 😄

Bra jobbat. //smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Staplegun.. 😲 ..introt tycker jag i o för sig kan utvecklas--lägg å ngn vocoder-röst..så blir stegringen i låten än bättre..disco-dunket som kommer sen kanske du skall tona ner ngt 🙁 ..kändes inte riktigt rätt i mina öron..ller så var det slingan som störde mig..ngt var det 😕 ..men fortsätt utveckla det finns potentiella utvecklingsanlag i denna låt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuden är bra, ackordföljden också!

Tenderar att bli lite ointressant, lite sång kanske skulle sitta bra?

Inledningsynten kunde med lite rytmisering bli något i Ben Watt-stil, generellt tror jag låten skulle må bra av lite shuffle och funkigare basgång.

bara en idé..

/teknodrom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...