pereds Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jag har bytt ut alla kablar och fläskat in dyra balancerade kablar i hela studion... Jag använder George L till instrumenten.... Efter att bytt till George L märkte jag knappt någon skillnad... (inte kul att slänga ut nästan 5000 spänn). Däremot så blev det mycket tyst och fint med nya Cordial kablar med Neutrik kontakter... trodde inte att det var sant.... Vad har ni andra för erfarenhet av kablar? Nördpelle har startat en ny tråd... Per Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Visst spelar kablar roll. Det är stor skillnad på bra och dåliga kablar. Tyvärr fins det, speciellt i HIFI-branschen mycket lurendrejeri-hokuspokus där folk luras att betala överpriser till fantasisummor. Men bortser man från dessa avarter och håller sig till serösa kvalitetskablar och kontakter, som är prissatta på ett vettigt sätt, så är de värda varje öre. Och viktiga för att få bra resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts