pandemon Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Digitech Vocal 300, är det någon som har erfarenhet av den? Eller någon annan liknande produkt för sångeffekter. Vill testa med något, men 2600:- bara för att testa känns som mycket pengar. Länk: http://www.digitech.com/products/vocal300.htm Ute efter ett bättre eko än det uråldriga analoga jag har idag, reverb, möjlighet till lätt dist, flanger kanske... Noise gate är ju jäkligt bra oxå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Ska du använda det live eller i studion? Om det är i studion använder du då mjukvara i datorn typ Cubase ellr liknande för inspelning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 3 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2005 Sorry, glömde skriva att det är till replokalen/live. Studion är ju en annan femma... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeMikrofon Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Snabb liten fråga: Vad är Noise Gate? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Snabb liten fråga: Vad är Noise Gate? 😉 en enkel liten mojäng som vid en låg insignal (tystnad) stänger av insignalen. Det resulterar i att bruset i tystnaden försvinner. Är bra att ha om man t.ex kör fetingkompression på ett spår och vill slippa förstärka bruset när man inte sjunger (det förstärks dock medan du sjunger). sen finns det säkert mer avancerade implementationer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2005 Är det ingen som har erfarenheter av sångeffekter? Jaja, man får väl skrapa ihop lite skulor och prova... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Jag har kikat lite på Digitechen jag med. Jag har dock för mig att jag läste en hel del dåliga recensioner av den på harmonycentral.com Att kunna dista sången och lägga lite eko och telefon effekter hade ju vart guld! Det finns ju så mycket roligt att göra med sången i studion. Man vill gäran kunna göra det live också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Precis... ja, jag har för mig att jag läst någon halvljum recension för ett tag sedan med på den, men tänkte att någon kanske hade haft vantarna på den på riktigt här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 25 september 2006 Trådstartare Dela Postat 25 september 2006 Väcker liv i min gamla tråd... Jag har dock fortfarande inte blivit färdig till att skaffa och prova en dylik pryl. Har ej heller hittat några andra liknande produkter... Någon som råkar ha provat den eller vx400? / Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 Hej jag kör med ett Alesis quadreverb + live tillsamans med en DBX 266xl comressor med gate. Riktigt bra sång effekter, värt att testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 Nä jag har desvärre inte provat någon av dem. Varit sugen på att köpa men recensionerna avskräckte mig lite. Alltså effektprocessorer för sång finns det ju ganska gott om, men lofi/dist-ljud brukar aldrig finnas i dem. Känns som man är dömd att använda en gitarrpedal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 alesis nittiotals reverb låter helt ok!! quadraverb, picoverb, microverb etc.. finns billigt som tusan på vendolin !! sålde ett quadraverb till en polare för ngt år sen!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 alesis nittiotals reverb låter helt ok!!quadraverb, picoverb, microverb etc.. finns billigt som tusan på vendolin !! sålde ett quadraverb till en polare för ngt år sen!!! Jo fast det är ju inte riktigt vad vi (eller iaf jag) är ute efter. Som sagt, multieffekter för sång finns det gott om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.