Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett stagepiano + ett par PA lådor (diskanter). Nu undrar jag om man kan få basljud i lådorna eller om man måste köpa en extra baslåda? Har en basförstärkare men den kan man väll inte koppla ihop med PA lådorna eller?

Redigerat av TheQuo
Annons
Postat

Min fråga är alltså: Jag har två PA lådor/monitorer och behöver mera basigt ljud. Kan man köra en basförstärkare till sammans med de andra lådorna eller måste man köpa en subbas?

denton (oregistrerad)
Postat

Skulle nog rekomendera att köpa ett par basar till dina monitorer ( inte studio utan scen monitorer eller hur )

Postat

Om det är aktiva monitorer du har (förstärkare inbyggd) så rekomenderar jag dig att köpa aktiva subwoofers/basar samt ett aktivt delningsfilter..

Postat
😉 De är passiva lådor (Ett par martin Audio F12). De låter riktigt bra när man spelar högt upp men inte när man spelar där nere (bas). Det blir för mycket diskant där nere om ni fattar vad jag menar
Postat

Hej!

En monitor har ett visst frekvensomfång. Det betyder att den bara kan spela ljud som håller sig inom, t.ex. 500-20000 Hz. Alltså kan den inte spela en ton på t.ex. 400 Hz.

Så enkelt är det! Investera i en subbas för att kunna hantera basfrekvenserna.

Hare bra!

//iHz

denton (oregistrerad)
Postat

såg en 2x15" på musikbörsens hemsida för 1495 beg

denton (oregistrerad)
Postat
såg en 2x15" på musikbörsens hemsida för 1495 beg

vet du vad det var för märke?

Jag kommer inte ihåg men titta på deras hemsida under begagnat så finns den där.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.