Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har ett stagepiano + ett par PA lådor (diskanter). Nu undrar jag om man kan få basljud i lådorna eller om man måste köpa en extra baslåda? Har en basförstärkare men den kan man väll inte koppla ihop med PA lådorna eller?

Edited by TheQuo
Annons
Posted

Min fråga är alltså: Jag har två PA lådor/monitorer och behöver mera basigt ljud. Kan man köra en basförstärkare till sammans med de andra lådorna eller måste man köpa en subbas?

Guest denton
Posted

Skulle nog rekomendera att köpa ett par basar till dina monitorer ( inte studio utan scen monitorer eller hur )

Posted

Om det är aktiva monitorer du har (förstärkare inbyggd) så rekomenderar jag dig att köpa aktiva subwoofers/basar samt ett aktivt delningsfilter..

Posted
😉 De är passiva lådor (Ett par martin Audio F12). De låter riktigt bra när man spelar högt upp men inte när man spelar där nere (bas). Det blir för mycket diskant där nere om ni fattar vad jag menar
Posted

Hej!

En monitor har ett visst frekvensomfång. Det betyder att den bara kan spela ljud som håller sig inom, t.ex. 500-20000 Hz. Alltså kan den inte spela en ton på t.ex. 400 Hz.

Så enkelt är det! Investera i en subbas för att kunna hantera basfrekvenserna.

Hare bra!

//iHz

Guest denton
Posted

såg en 2x15" på musikbörsens hemsida för 1495 beg

Guest denton
Posted
såg en 2x15" på musikbörsens hemsida för 1495 beg

vet du vad det var för märke?

Jag kommer inte ihåg men titta på deras hemsida under begagnat så finns den där.