Jump to content
Annons

10-gitarrsololåten!


djonas

Låter det som du trodde att det skulle göra?  

98 röster

  1. 1. Låter det som du trodde att det skulle göra?

    • 3 - Jajamensan :)
      41
    • 2 - Ja fast jag skulle vilja ha 10 solo till, bara för att jag är en gitarrnörd! ;)
      34
    • 1 - Nä inte alls :(
      6


Recommended Posts

Annons

Kan inte minnas när jag senast blev så imponerad över nåt jag hört.

Självklart finns det hur många bra gitarrister som helst och tusentals av dom är nog svåra att överträffa musikaliskt och tekniskt.

Men du har nåt som absolut sticker ut. Bara ditt sätt att tänka när du arrar och lägger gurorna är klart intressant. Ska bli roligt att följa dig dom kommande åren.

Ligger du på och nöter som du verkar göra så finns det fina saker i din kommande tid. 😆

Fantastiskt bra detta

* * * * * / * * * * *

Link to comment
Dela på andra sajter

Jafyfan. Hatten av och det är bara för mig att göra vinterbrasa av gitarren.....

Tack så mkt bengan_gbg!

Hehe yes det brinner nog bra, beror såklart på träslaget. 😏

Imponerande, helt klart. Nåt annat kan man ju inte säga. Fast jag är uppenbarligen rätt ointresserad av såna här prylar eftersom jag inte orkade lyssna färdigt på låten 😛 Men du är ju fingerfärdig som en ficktjyv, så sträck på dig 😄

EDIT: Slarv..

Hehe tackar nossbokaj kul att du ändå nästan lyssnade igenom hela. Låten är ju ganska lång. 😄

.....sträcker på mig.....🙂

Mycket imponerande. Det är när man hör sådant här som man själv får lust att spela.

Jag älskar att höra sådant här! Vissa hatar kanske gitarronani, men själv är jag förälskad i det! (Det mesta i alla fall.) Gillade speciellt Lines in the Sand-solot. Övergångarna var snygga också, speciellt mellan Helloween och Pat Methenys. 😄

Tackar Lynxo! Kul att du diggar Lines in the Sand-solot för det gillar jag nog själv bäst. 🙂

Visst fan, kom precis på att jag hade lyssnat på en av dina låtar med att jag glömde att kommentera. 😮

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Gnistrende gitar, gnistrende lyd. Hatten av! Dette kan du, mer er ikke å si om den saken.

Mange takk Mr Norbaggen! 🙂

Inte mycket att tillägga. Det här var helt klart en forumklassiker. Favoriterna förstås Purple och Floyd men även Extreme, Yngwie och Dream Theater var jävligt bra.

Stort lirat Djonas! We're not worthy....!

Tackar så mkt Hamma!

Jag visste väl att det fanns lite hårdrock inom dig oxå. 😄

Kan inte minnas när jag senast blev så imponerad över nåt jag hört.

Självklart finns det hur många bra gitarrister som helst och tusentals av dom är nog svåra att överträffa musikaliskt och tekniskt.

Men du har nåt som absolut sticker ut. Bara ditt sätt att tänka när du arrar och lägger gurorna är klart intressant. Ska bli roligt att följa dig dom kommande åren.

Ligger du på och nöter som du verkar göra så finns det fina saker i din kommande tid. 🙂

Fantastiskt bra detta

* * * * * / * * * * *

Hehe, vad ska man säga. Mycket finare kommentar kan man väl knappast få som musiker. 😄

Den gick direkt till hjärtat. 🙂

Önskar bara du vore en fet skivboss som kunde signa mig på studs. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
ja, tack för denna djonas! 😄 du har som vanligt lyckats överträffa dig själv!! 🙂

Haha trodde denna tråden var bortglömd sedan länge. 😄

Tack Nermanii!! Kul att du gillar den. 😎

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Du, förresten.. djjjjjjonas... varför finns det inte en "Nä inte alls" fast med en GLAD smiley i gallupen? Du kan ju typ ha överträffat förväntningarna oxå. Inte bara KAN, förmodligen HAR.

Och du.... "Those Damn Duxx" 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du tjänat pengar på alla gånger jag visat upp detta skulle du kunnat köpa några öl kan jag lova.

GRYMT!!!!

Haha yes det är lite synd att man inte kan stimma den här låten. :rolleyes:

Tack så mkt!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Du, förresten.. djjjjjjonas... varför finns det inte en "Nä inte alls" fast med en GLAD smiley i gallupen? Du kan ju typ ha överträffat förväntningarna oxå. Inte bara KAN, förmodligen HAR.

Och du.... "Those Damn Duxx" 😎

Hehe glömde visst den. 😛

Yeah "Those Damn Duxx" kommer toppa listor inom kort...be sure. 😛😱

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Kom att tänka på den här fantastiska utmaningen o ville lyssna igen - men tjänsten där du la upp låten är borta nu! 🙁 Det är en styggelse! Kan du inte se till att få upp låten någon annanstans, Jonas? Jag kan hosta (suck för språkmissbruk!) den på min sajt om så önskas men den får ju inte bara glömmas bort som ruttnande tulipander i mossan.

Edit;

Vilken bump det blev förresten! Och vad f.. är tulipander?

Ja men se där, det var ju ett ord om än väldigt gammelflax -

😎 (†) motsv. AFSÄTTA 10 b: sidoskott, sidolök, yngellök. Genom thesse Afsättnings-Lökar kan man föröka Tulipanerne och bijbehålla i sin rätta Art: Hvarföre then, som vill hafva tulipander af samma Art, måste med .. aktsamhet förvahra och skiöta sådana Afsättningar och theras plantande. AHLICH 13 (1722). – jfr AFSATT II.

😲

😆

Redigerat av Hellpig
Förvirringen sprider sig.
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skit!...och då lyssnar jag inte på denna typens musik. Gillar speciellt den första delen, satt och tänkte..."vad fan händer?!", på ett bra sätt. Den där 7/8-takten (eller var det nu va) var också nice.

Redigerat av ljudfrö
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste rubriken och såg fram emot att få höra 10 olika gitarrister visa upp sitt i en och samma låt..

Är det någon som gjort detta här på forumet förresten?

Inte vad jag vet, här är det en & samma gitarrist som försöker sig på 10 olika solon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vad jag vet, här är det en & samma gitarrist som försöker sig på 10 olika solon.

Jodå, läste första inlägget och skulle absolut vara kul att höra låten!

Samt skulle jag ställa upp om någon orkade dona ett snyggt backingtrack och fixa ihop ett gäng Studio forum gitarrister som lirar varsitt solo eller dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...