Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena

ja jag sitter med en uf5, köpte den igår.

jag använder FLstudio, nån som vet om det finns några templates till fl?

jag behöver iaf kort och gott hjälp med att assigna alla sliders och rattar, jag ahr ingen aning om hur man gör. manualen är helt hjälplös och forumen är lite för komplicerade.

jag är av typen trial and error, men nu står det verkligen still.

behöver verkligen hjälp.

mvh Ez

Annons
Postat

tja. det står visserligen extremt tydligt i manualen hur du gör det, det är jätteenkelt:

för sliders, tryck på "fader func" två gånger tills den lilla lampan lyser vid den blå raden (den med CS1, CS2 etc). håll sedan nere samma knapp medan du rör den slider du vill koppla en kontroller. dra slidern uppåt eller neråt tills displayen visar numret på den controller som du vill att slidern skall sköta. fortsätt likadant med allihop. då det gäller rattarna gör du på motsvarande sätt, fast håller nere "knob func" istället.

Postat

Det tror jag att du helt enkelt får ställa in i FL. Välj ett CC-nummer på en ratt och välj sedan samma nummer för funktionen du vill styra i FL...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.