Jump to content
Annons

Knappen: Constrain Delay Compensation


Reason_user

Recommended Posts

Jag upptäckte knappen Constrain Delay Compensation i Cubase SX 2.2 de en knapp uppåt åt vänster med en klocka på, märkte att om man hade den intryckt så fixade de man spelat in sig bättre på musikspåret o de lätt thightare, nu e min fråga är den till för det? eller fyller den en helt annan funktion?

Sen min andra fråga är när jag har den knappen intryckt så kan jag inte använda Magneto VSTDynimics och DEsser som effekter på en grupp kannal? är det mennigen att de ska va så eller är det nåt man kan göra åt de, och isånfall varför är det så?

Tack!

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funktionen är till för att garantera "högsta tillåtna" latencyn på dina kanaler, VST och Audio. Detta högsta värde ställer du själv in, det heter "delay compensation threshold" och finns i preferences under VST.

Tänk dock på att om du har nån plugg på VST-, Audio- eller Gruppkanal som har en högre latency än det satta värde och om "constrain delay compensation" är aktiverad så kommer dessa plugins att avaktiveras. Detta kan vara skälet till att effekterna du nämnde inte fungerar när du har CDC aktiverad. :rolleyes:

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...