Jump to content
Annons

Fråga angånede ljudfilerna till remixtävlingen


koffe666

Recommended Posts

Jo jag vet att det är försent att skicka in sitt bidrag ändå.. men man kan väl få pilla lite hemma 🥰

jo jag bara undar om det är meningen att man ska klippa i ljudfilerna som följer med i grundmatrialet eller. Alltså är det meningen att man ska klippa upp rösterna och så och sedan placera ut dem som man vill ha dem. Jag menar att tillexempel så på en ljudfil så sjunger man lite sedan går det 10 sekunder kanske och så kommer nästa lilla truddilutt.

hoppas ni hajar! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jo jag vet att det är försent att skicka in sitt bidrag ändå.. men man kan väl få pilla lite hemma 🥰

jo jag bara undar om det är meningen att man ska klippa i ljudfilerna som följer med i grundmatrialet eller. Alltså är det meningen att man ska klippa upp rösterna och så och sedan placera ut dem som man vill ha dem. Jag menar att tillexempel så på en ljudfil så sjunger man lite sedan går det 10 sekunder kanske och så kommer nästa lilla truddilutt.

hoppas ni hajar! 🥰

Hajjar inte. 😕

Håller du den hemma är det väl ingen som kan göra något......

Meningen är att du skulle göra en Remix, alltså göra om låten till en variant som du gillar, typ...Arra om den med din touch..öhh

Link to comment
Dela på andra sajter

försökte lite själv men hann inte skicka in nått.

tyckte vissa filer passade ihop om man placerade dem på rätt ställe.

andra får du kopiera om du vill ha dem på flera ställen.

poängen med en remix är väl att ändra som man vill för att få det att passa till den idé man har. 😕

klippa och klistra så det blir som man har tänkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att det är försent att skicka in sitt bidrag ändå.. men man kan väl få pilla lite hemma  🥰

jo jag bara undar om det är meningen att man ska klippa i ljudfilerna som följer med i grundmatrialet eller. Alltså är det meningen att man ska klippa upp rösterna och så och sedan placera ut dem som man vill ha dem. Jag menar att tillexempel så på en ljudfil så sjunger man lite sedan går det 10 sekunder kanske och så kommer nästa lilla truddilutt.

hoppas ni hajar!  🥰

Hajjar inte. 😕

Håller du den hemma är det väl ingen som kan göra något......

Meningen är att du skulle göra en Remix, alltså göra om låten till en variant som du gillar, typ...Arra om den med din touch..öhh

jo de fattar jag också att man ska gör en remix men jag menar när jag ska göra remixen ska jag klippa upp ljdfilerna i flera olika samples eller ska jag bara använda dom som de är...kanske va en bättre förklaring..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är ju "förhållningsreglerna" att mixen ska innehålla refräng och vers som ett exempel, och då måste man ju använda dom delarna av vokalen. Det kan vara ett speciellt ljud dom vill ha med, då får man ta med det. Annars brukar det vara fria händer och ju mer du använder andra egna ljud desto mer intressantare blir det ju, det visar att du har skills......Tycker jag iallafall 😕

Helt upp till dig vilka originalklipp du vill ta med helt enkelt...

Link to comment
Dela på andra sajter

ok men då säger du alltså att om jag har tillexempel en sång ljudfil som kanske är på 30 sekunder så kanske dom sjunger lite i början av ljud filen och sen i slutet och där emellan ärdet helt tyst. då kan jag ta och klippa upp den i tillexempel cubase så att jag får början på en fil och slutet på en annan? och det var så de var tänkt att man skulle använda dom eller var de helt valfritt att ha dom som dom eller eller klipp?

ursäkta om jag är dum. haha 😄

förresten hur vet jag vilket tempo samlingarna håller..kunde inte hitta någora angivelse.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

ok men då säger du alltså att om jag har tillexempel en sång ljudfil som kanske är på 30 sekunder så kanske dom sjunger lite i början av ljud filen och sen i slutet och där emellan ärdet helt tyst. då kan jag ta och klippa upp den i tillexempel cubase så att jag får början på en fil och slutet på en annan? och det var så de var tänkt att man skulle använda dom eller var de helt valfritt att ha dom som dom eller eller klipp?

ursäkta om jag är dum. haha 😕

förresten hur vet jag vilket tempo samlingarna håller..kunde inte hitta någora angivelse.. 😲

Precis 😄

Bpm: Stampa i takt till vokalen under 15 sek. Multiplicera antalet stamp med 3 så har du antalet slag per minut, eller köp en bpm räknare

Det kommer bli bra det här. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

ok men då säger du alltså att om jag har tillexempel en sång ljudfil som kanske är på 30 sekunder så kanske dom sjunger lite i början av ljud filen och sen i slutet  och där emellan ärdet helt tyst. då kan jag ta och klippa upp den i tillexempel cubase så att jag får början på en fil och slutet på en annan? och det var så de var tänkt att man skulle använda dom eller var de helt valfritt att ha dom som dom eller eller klipp?

ursäkta om jag är dum. haha  😕

förresten hur vet jag vilket tempo samlingarna håller..kunde inte hitta någora angivelse..  😲

Precis 😄

Bpm: Stampa i takt till vokalen under 15 sek. Multiplicera antalet stamp med 3 så har du antalet slag per minut, eller köp en bpm räknare

Det kommer bli bra det här. 😏

schysst tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...