Jump to content
Annons

Problem med OGG Vorbis


xarl

Recommended Posts

Jag håller på och gör ljudeffekter till spel som skall levereras i ogg vorbis 128kbit/s.

Jag har konverterat ljuden i Wavelab.

När jag sen öppnar upp ljuden i Sound Forge på en annan dator så kan en bit av början eller slutet vara bortklippt. Ibland syns det grafiskt och ibland inte.

Det verkar inte vara helt konsekvent heller utan varierar från gång till gång när jag öppnar upp ljuden.

Uppspelningen verkar fungera som den ska i spelmotorn. (men jag är inte helt säker)

Min kund har haft samma problem (tror dom använt Premiere).

Tar jag tillbaka ljuden till Wavelab så funkar dom som dom ska.

Känns mystiskt, jag brukar inte jobba i Sound Forge och har ingen annan spelare som klarar ogg-filer.

Någon som har en aning eller varit med om liknande.

Vore Tacksam för lite hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm, ingen som har en aning?

Börjar närma sig deadline och jag känner mig lite osäker. Vill ju inte lämna ifrån mig ljud som inte funkar som de ska.

Alla tips är välkomna !

Vad finns det mer för spelare som kan spela upp ogg-filer?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jobbar själv med OGG men har inte haft det problemet med Wavelab.. Men jag skulle rekomendera att du prövar Foobar2000 för konvertering till OGG i stället.. Där kan du lägga upp en massa ljud för konvertering i batch... Har aldrig haft problem med det..

Edit: Kom på att det superenkla verktyget OggDrop finns ju också.. Bara att dra och släppa sina filer på fisken så konverteras dina filer till OGG.

Sitter du på MAC så är det Den här adressen som gäller.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...