markusgrubbstrom Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Har problem vid användande av hypersonic, vissa ljud är helt borta! Tex är hi-haten och cymbalerna borta i ett trumkit och vissa av syntharna går det inte få ett ljud ifrån alls. Har nämligen köpt ny dator och installerat om Cubase sx och hypersonic och nu uppstod detta problem, har aldrig hänt förut. Märkligt. Någon som har svaret? Har provat att installera om hypersonic, funkade icke. Mvh Markus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Keys Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 knasigt.....det enda jag kan dra paraleller till är att minnet skulle kunna sätta stopp för det. Händer liknande grejor när jag har för tunga projekt och försöker ladda in ett stylus till, ibland händer det då att man bara får med hälften av den banken man försöker ladda in......och så står det nånstans nere i nått fält på stylus att minnet är slut.... kan det vara det? 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrli Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Jag har exakt samma problem.. Har frågat flera men ingen vet vad som är felet.. det kanskje finns nån patch på nätet man kan tanka hem. 😱 //Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
spaceman Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Jag har inga problem med att vissa ljud i Hypersonic inte finns. Har du kollat i ljudbanken om du saknar någon folder med ett ljud du ser i GUI:t ? Om du köpt Hypersonic på riktigt så bör du vända dig till Steinberg supporten betr detta. Det finns nämlingen en pirat som snurrar runt på webben där man medvetet tagit bort vissa ljud. Man kan inte patcha Hypersonic om den inte är donglad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagor Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 hypersonic kan krångla en viss del, men alla dessa buggar är borta om du har uppdaterad hypersonic och cubase. det som händer oftast är att volym rattarna i själva hypersonic mixer ställer sig till noll. kolla upp det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markusgrubbstrom Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 hypersonic kan krångla en viss del, men alla dessa buggar är borta om du har uppdaterad hypersonic och cubase. det som händer oftast är att volym rattarna i själva hypersonic mixer ställer sig till noll. kolla upp det. Får kolla det genast när jag kommer hem. Tack alla för de snabba svaren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hej! Nu kanske detta gäller den äldre och buggiga varianten och inte den nya ev buggfria men HS brukar självmant ändra ljud och/eller midikanaler hipp som happ lite då och då, kan det vara det som spökar? (Enligt min mening är hypersonic dålig, dyr samt buggig 😛!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts