Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Inhandlat Cubase SX 2. Har fungerat utmärkt tidigare. Har nu avinstallerat en del pluggar som jag inte använder för närvarande. När jag sedan ska starta upp Cubase programmet börjar VST instrumenten att öppnas via "initializing" men det fortsätter i 3 minuter och verkar tugga igenom halva min dators alla program inkl Nero, Itunes m.m Det kommer upp gråa rutor där det står att olika DLL filer inte kan öppnas. Sedan stänger programmet ner??? Vad är det som händer?? Jag har försökt installera om flera gånger men problemet kvarstår.

Ytterst tacksam för tips som kan lösa detta!

/Distkicker

Annons
Posted

Oj..läste mitt svar nu och det ser..ehmm..*host* ganska flummigt ut.

Det jag egentligen menade var att du kanske har referenser kvar i systemregistret som inte windows lyckas ta bort vid de tidigare avinstallationerna och att dessa eventuellt gör så att Cubase craschar.

Speciellt pluggar från Waves och Native Instruments kan vara upphov till bekymmer eftersom registrering i systemregistret ser lite annorlunda ut än normalt där man i princip bara behöver kopiera **.dll-filen till rätt katalog för att få det att fungera.

Kan det vara så att du har Waves installerat? 🙂

Posted

Hej!

Jag trøttnade och fick før mig att avinstallera Windows service pack 2 varpå datorn kraschade helt. Installerade om Windows XP och Cubaseprogrammet och nu fungerar det igen...