Jump to content
Annons

Groove agent, mute problem

guranisten

Recommended Posts

Annons

Ok det låter ju bra att det finns en lösning men hur gör jag mer konkret? Är precis nybörjare så hur byter jag ut sonars vsti adapter till directixer. Sen är det väl så att man måste betala för directixer efter 30 dagar? Märkligt att man ska behöva köpa mer grejer för att detta ska fungera, borde väl finnas en update 🙂

Men om du har lust att som sagt förklara hur jag mer konkret ska gå till väga är jag ännu mer tacksam 😳

e(q)ality har helt rätt, cakewalks vst-wrapper är behäftad med buggar som yttrar sig lite olika med olika VSTi-er.

Innan du betalar pengar för Directixer, ska du dock kolla upp Sonars kommande uppgradering; I Sonar5, som kommer om nån månad, ska det ha hänt grejjer med just VST-hanteringen. Om det löser din bugg har jag dock ingen aning om, diskussion förs på Cakewalkforum. (sen är det ju inte säkert att du vill uppgradera för 2000 spänn just nu, om du just har börjat...)

Att tekniskt byta från CW-s adapter till Directixer är hur enkelt som helst, det är bara att installera Directixer och tuta och köra. Typ självinstruerande om man har lite "bonndatorvana". Jag vill påminna mig att det följer en vettig enkel mjukvarumanual oxå!

Kör hårt

Bengan