guranisten Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Har precis inst GA i Sonar 4 och när jag spelar upp ett komp så tystnar kompet en kort stund, lite då och då. Nån som känner till detta !! Oerhört tacksam om nån kan hjälpa mig med det 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Jepp! Hade samma problem tills jag skippade Sonars egen VSTi-adapter och använder Directixer i stället. Du hittar mer om detta i tidigare Sonar-trådar (fixar inte att länka till dessa just nu...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
guranisten Posted September 16, 2005 Author Share Posted September 16, 2005 Ok det låter ju bra att det finns en lösning men hur gör jag mer konkret? Är precis nybörjare så hur byter jag ut sonars vsti adapter till directixer. Sen är det väl så att man måste betala för directixer efter 30 dagar? Märkligt att man ska behöva köpa mer grejer för att detta ska fungera, borde väl finnas en update 🙂 Men om du har lust att som sagt förklara hur jag mer konkret ska gå till väga är jag ännu mer tacksam 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vallhagen Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 e(q)ality har helt rätt, cakewalks vst-wrapper är behäftad med buggar som yttrar sig lite olika med olika VSTi-er. Innan du betalar pengar för Directixer, ska du dock kolla upp Sonars kommande uppgradering; I Sonar5, som kommer om nån månad, ska det ha hänt grejjer med just VST-hanteringen. Om det löser din bugg har jag dock ingen aning om, diskussion förs på Cakewalkforum. (sen är det ju inte säkert att du vill uppgradera för 2000 spänn just nu, om du just har börjat...) Att tekniskt byta från CW-s adapter till Directixer är hur enkelt som helst, det är bara att installera Directixer och tuta och köra. Typ självinstruerande om man har lite "bonndatorvana". Jag vill påminna mig att det följer en vettig enkel mjukvarumanual oxå! Kör hårt Bengan Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Hoppas verkligen dom har löst VST-hanteringen i 5:an. Allvarligaste bristen i Sonar annars som jag ser det eftersom det har kommit och kommer så vassa VST-instrument ssk från Native Instruments... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dede Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Fast det mesta från Native Instruments kommer väl oxå som DXi:er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Jo, men jag lyckas inte få det att funka som DXi i Sonar. Instabilt och krashar lätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlin Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Har precis inst GA i Sonar 4 och när jag spelar upp ett komp så tystnar kompet en kort stund, lite då och då. Nån som känner till detta !! Oerhört tacksam om nån kan hjälpa mig med det Samma sak i FL Studio 4.5.1... Trist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts